Skottland 2009

Här skriver vi om resor, resetips och allt annat som har med touring att göra

Skottland 2009

Inläggav Åke H » 2008-11-12/21:47

Vi tänkte oss att åka till Skottland under sommaren 2009.
Vore tacksam för en del tips av dom som varit där.
Måste man boka logi i förväg? Vi hade tänkt oss bed and breakfast där det passar att stanna för kvällen.
Är det lätt att få tag i B.B och till vilka priser?
Färjelinjer finns inte så många av numera. Bergen-Scrabster, Göteborg-Immingham, Esbjerg-Harwich,
Amsterdam-Newcastle. Vet ni av något annat alternativ?
Användarvisningsbild
Åke H
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 2006-12-01/01:00

Re: Skottland 2009

Inläggav Bengt Bjarneklint » 2008-11-14/13:16

Hej
Har själv tänkt åka över till mitt gamla kära Scotland.
Har hittat lite info på

http://www.mck-snapphanen.com/gallery/c ... ?cat_id=46

Lycka till !
mvh
Bengt
Användarvisningsbild
Bengt Bjarneklint
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 2008-10-13/17:32

Re: Skottland 2009

Inläggav Georg Müller » 2008-12-04/21:54

Åke
Har varit där 2 gånger och kan bara konstatera att det är en höjdare. Naturen och människorna är kanon. Regnar en del även om vi inte hade mer än en halv dag regn i veckan men det är ovanligt. Hur man bor beror på hur många ni är. Vi brukar aldrig boka i förväg och första gången var vi två personer på en cykel. Då var det inga problem. Andra gången var vi 9 cyklar och lika många personer och då var det svårare att hitta något spontant som klarade att härbärgera alla på samma ställe. Har provat B & B men själv föredrar jag "små viktorianska hotell" med 10-talet rum och en pub i botten. Det kostar ca 10 pengar mer per natt men är värda varenda en. Skottarna har "egna" pund som har samma värde som det engelska. Dom accepterar engelska pund men Du får mycket bättre service i baren om Du har deras variant på sedel.
Lev väl
Georg
Georg Müller
 

Re: Skottland 2009

Inläggav Fredrik Åkesson » 2008-12-17/21:07

Hej

Jag och några kompisar var där för något år sen.Ta gärna en titt på hemsidan ( http://delvelop.getmyip.com/whiskyon/) får lite tips,bilder och reseskildring.
Fredrik
Användarvisningsbild
Fredrik Åkesson
 
Inlägg: 861
Blev medlem: 2006-04-07/21:37


Återgå till Touring

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst