Kemora 2011 - Gruppbokningen avblåst - nytt alternativ

Kemora 2011 - Gruppbokningen avblåst - nytt alternativ

Inläggav Hotspur » 2011-04-07/08:39

Jag har fått en offert från Viking Line som till stor överraskning vida översteg priset från Tallink/Silja med åtskilliga hundringar räknat per person. Jag har därför avbeställt gruppbokningen hos Viking Line.

Antalet åkare som anmält sitt intresse för en gruppbokning har varit så lågt att det finns anledning att ifrågasätta nyttan med att jobba med detta. När det gäller Tallink/Silja,så är det heller ingen poäng med att göra en gruppbokning för oss som är medlemmar i SMC. Priset per person kan faktiskt bli något lägre per person om man utnyttjar SMC rabattavtal, jämfört med gruppriset. Jag har därför avbeställt gruppbokningen på Tallink/Silja för 50 personer och hänvisar i stället till följande:

- SMC medlemmar har en avtalad rabatt som är betydande (15 % tror jag).
- Rabattkoden är 7067.
- Om man bokar sin resa tidigt, så får man extra rabatt.
- För att kunna utnyttja rabatten, måste man göra sin beställning per tel till kundtjänsten 08-22 21 40. Man kan alltså inte boka on-line.
- En fördel är att man kan anpassa resan efter egna önskemål och förutsättningar när det gäller hyttkategori, bil med släp i st. f. MC, osv.

Jag gjorde en beställning för två personer med var sin MC och övernattning i insideshytt ((utan fönster men med dusch och toa i hytten). Priset blev totalt strax under 3 000 kr, dvs ca 1 500 kr per man. Priset varierar naturligtvis med hyttvalet.

Om man är beredd att dela hytt med någon, får man alltså en fördelaktig kostnad. För att kunna göra detta, måste man boka för två (eller flera) personer samtidigt vid bokningen. Det som kundtjänsten då frågar efter för båda resenärerna är
- namn - födelsedata - kön - nationalitet - regnr på MC

Men om man inte känner någon som man vill resa tillsammans med?

För dem ställer jag mailadressen kemora2011@hotmail.se till förfogande. Om du vill få kontakt med någon annan ensamåkare, så maila dina kontaktuppgifter till adressen så kopplar jag ihop dig med någon likasinnad. Ni får därefter själva komma överens om hur bokningen ska genomföras och betalas osv.

Idag finns en åkare i Göteborg som har plats för ytterligare en MC på sitt släp.

Jag rekommenderar att göra bokningen ganska snart. Vi reser ju under maximal högsäsong och efterfrågan är stor.

Viking Line har ungefär samma tidtabell som Tallink/Silja, dvs en morgon- och en kvällsfärja. Det gäller även rutten Sthlm - Helsingfors som dock är dyrare än Åbo-rutten. Om man vill resa med Viking Line så rekommenderar jag att anmäla medlemskap i Viking Club. Det kostar ingenting och det kan göras från webbsidan i samband med bokningen. Medlemskapet ger en rabatt på flera hundra kronor.

En fråga som har dykt upp är kostnad för en extra övernattning i Kemora (hotell eller stugby), dvs natten mellan torsd 21 och fred 22 juli. Jag har ännu inte fått svar på detta men återkommer inom kort med information på denna länk.

Hotspur/Mert Lepik
Användarvisningsbild
Hotspur
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2008-08-03/16:09

Återgå till Bana

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst