Får man göra reklam här?

Får man göra reklam här?

Inläggav Dawan » 2007-11-22/10:08

Om tex TeamPyamas har en kursdag i sommar den 4 Juli på Kinnekulle till bra pris. Får vi då göra reklam för den dagen här på forumet?
Dawan
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-07-17/21:36

Inläggav Göran Ekman » 2007-11-22/10:53

Undrar om det är förenligt med forumreglerna... :)
Å andra sidan är det ju viktigt med utbildning för klubbens deltagare, så vi får väl fundera på saken lite? :D
[Dessutom råkar vi ju veta att TeamPyamas medlemmar ofta är med och stöttar BMWklubben med instruktörer - det är ju en förmildrande omständighet i sammanhanget.]

(Klubben har f.n. inget eget arrangemang planerat just den dagen så det är ju ett ypperligt tillfälle för klubbens medlemmar att vidareutbilda sig...)
memento mori
Användarvisningsbild
Göran Ekman
 
Inlägg: 946
Blev medlem: 2005-08-10/01:00

Inläggav Dawan » 2007-11-22/11:01

:) Tack för det Göran. Då säger vi att mer info kommer inom kort.
Dawan
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-07-17/21:36

Inläggav Torparen » 2007-11-22/21:03

Dawan;24266 skrev:Om tex TeamPyamas har en kursdag i sommar den 4 Juli på Kinnekulle till bra pris. Får vi då göra reklam för den dagen här på forumet?


Jag skulle betrakta ett sådant inlägg som ren information, inte reklam.
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-11-23/12:54

Är det samma regler när det gäller för försäkringar vid dessa utbildningar som när SMC/BMW står som arrangör?
Jörgen I Larsson
 

Inläggav Helmetrock » 2007-11-23/23:45

Nej knappast...:(

Igår var jag hos Kenneths MC och köpte delar till Rockstern för 6500kr sen jag var på bana (eller av bana) sist....

If tog inget alls:(
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav Bengt Allevad » 2007-11-24/07:25

Spiff;24324 skrev:Är det samma regler när det gäller för försäkringar vid dessa utbildningar som när SMC/BMW står som arrangör?


If och TryggHansa godkänner endast utbildning på bana som har "SMC-status". Altså att utbildningen går i SMC-regi med utbildade SMC-instruktörer och den fyrstegs utbildningsplan som tillämpas av SMC.
Väldigt bra utbildningen skall vi veta:) :)

Lite tråkigt att ec.vis LMS körningar på Sviestad inte får if/Trygghansas godkännanden.

Bankörning under ordnade former med utbildade instruktörer är trots allt den säkraste formen att utöva motorcykelåkning på och varenda körtillfälle som kan anordnas behövs med tanke på både behov och efterfrågan.

För vår del (Ylvas och min) resonerar vi som så;
att tack vare att vi har tre motorcyklar blir if-försäkringen så pass billig att vi istället kan betala merkostnaden för att endast kunna deltaga i SMC-körningar på bana. Dessa är oftast tre till fyrahundra kronor dyrare men innehåller i gengäld alltid mat, fika, gott om instruktörer per deltagare.

Säg att jag kör 15-20 storbanetillfällen på en säsong à tre till fyra hundra kronor i merkostnad > ger som mest 8000:- i merkostnad om jag bara kör i SMC-regi.

Skulle jag ha haft möjligheten att köra även med andra arrangörer skulle det säkert ändå ha blivit minst 10 SMC tillfällen till den högre kostnaden.

Sålunda kan jag ungefär kvitta detta mot den låga försäkringspremien: tre hojar hos if.


Däremot, om det i vårt fall bara hade gällt en motorcykel, hade jag inte använt if som försäkringsbolag utan istället betalat en högre premie till ett bolag, som även godkänner andra arrangörer.

Det kanske blev lite rörigt på slutet men ville ändå delge hur jag resonerar.
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

IF åkare särbehandlas:mad:

Inläggav Hans Säfström » 2007-11-24/10:26

Jo jag är starkt övertygad om att byta bolag och ta högre kostnad på försäkring för att få möjlighet att åka med fler och närmre arrangörer.

IF borde tänka om och ställa uttalade krav på andra arrangörer om vad som felar och vad man kräver för åtgärder för en ändring om det finns brister.
Med dagens intresse för att ha roligt på bana så kommer det troligen inte
att finnas så värst mycket platser över i sommar om man inte börjar boka in sig redan nu på vintermånaderna.
Inte så kul att ligga ute med 10-20 tusen kronor ett halvår i förväg.
Möjligheterna för IF åkare att få platser senare under säsongen stiger
om man kan välja på alla arrangemang.
IF åkarna har nu under ett antal år skaffat sig erfarenheter och vet att inte ta större risker bara för att man åker med annan arrangör.
/hasse med bara en cykel
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-11-24/10:36

Helmetrock;24354 skrev:Nej knappast...:(

Igår var jag hos Kenneths MC och köpte delar till Rockstern för 6500kr sen jag var på bana (eller av bana) sist....

If tog inget alls:(


För att det inte var en körning arrad av SMC? Surt, men det visste du innan eller blev det en överraskning?

Bengt Allevad;24356 skrev:If och TryggHansa godkänner endast utbildning på bana som har "SMC-status". Altså att utbildningen går i SMC-regi med utbildade SMC-instruktörer och den fyrstegs utbildningsplan som tillämpas av SMC.
Väldigt bra utbildningen skall vi veta:) :)

8<---------------------


Så de andra försäkringsbolagen godkänner andra organisatörer? Då har jag missuppfattat, jag trodde det var if och TH som var bra för de åtminstone godkände SMC och de andra inga alls.
SMCs körningar räcker mer än väl för mig men det är ju inte alltid det passar i tid.
Jörgen I Larsson
 

Inläggav Gunsan » 2007-12-01/14:54

Spiff;24359 skrev:Så de andra försäkringsbolagen godkänner andra organisatörer? Då har jag missuppfattat, jag trodde det var if och TH som var bra för de åtminstone godkände SMC och de andra inga alls.
SMCs körningar räcker mer än väl för mig men det är ju inte alltid det passar i tid.


Ja Folksam och de flesta andra godkänner... mer än vad TH och If gör.
Men händer det något så blir det nog alltid en individuell prövning.

I icke licens-grupp hos Actiopic är bla tidtagning förbjudet, då det betraktas som träning inför tävling. Träning inför tävling kräver licens-försäkring via SVEMO.

Oavsett vilket försäkringsbolag man har bör man se över vad för olycksfallsförsäkring man har.

Det är låååångt till våren :(
Ha en bra dag önskar Maria Holmberg
Användarvisningsbild
Gunsan
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2005-05-27/01:00

Inläggav Lars Arvidsson » 2007-12-01/17:13

Två saker:
Till Dawan: Det framgår inte om det är rallycrossbanan, om så är fallet... kan det ses som en nyhet snarare än reklam.

Till Gunsan: Känner inte igen hojen på din avatar, ny hoj kanske?:)

Mvh:
Lars i Vedum Grusinstruktör +motorsportentusiast
Användarvisningsbild
Lars Arvidsson
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2008-01-10/01:00

Inläggav jesper » 2007-12-05/18:35

Spiff;24324 skrev:Är det samma regler när det gäller för försäkringar vid dessa utbildningar som när SMC/BMW står som arrangör?


Vill bara informera om att kursen den 4:e juli har "SMC-status", dvs försäkringarna gäller precis som på alla andra SMC-kurser! :)

[SIZE="1"](observera att detta fortfarande endast är information och inte reklam!)[/SIZE]
jesper
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2005-02-07/10:28

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-12-05/23:50

Gunsan;24826 skrev:Ja Folksam och de flesta andra godkänner... mer än vad TH och If gör.
Men händer det något så blir det nog alltid en individuell prövning.

I icke licens-grupp hos Actiopic är bla tidtagning förbjudet, då det betraktas som träning inför tävling. Träning inför tävling kräver licens-försäkring via SVEMO.

Oavsett vilket försäkringsbolag man har bör man se över vad för olycksfallsförsäkring man har.

Det är låååångt till våren :(


Oki! Då börjar jag fatta =)
Och det är verkligen sjukt långt till våren.... helt olidligt.


jesper;25106 skrev:Vill bara informera om att kursen den 4:e juli har "SMC-status", dvs försäkringarna gäller precis som på alla andra SMC-kurser! :)

[SIZE="1"](observera att detta fortfarande endast är information och inte reklam!)[/SIZE]


Kanon, tack för informationen :cool:
Jörgen I Larsson
 

Inläggav Lime » 2007-12-06/13:19

jesper;25106 skrev:Vill bara informera om att kursen den 4:e juli har "SMC-status", dvs försäkringarna gäller precis som på alla andra SMC-kurser! :)

(observera att detta fortfarande endast är information och inte reklam!)


Och hur tror du att det här hjälper mot abstinensen?! :confused::(
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Brkn » 2007-12-17/11:13

Ser verkligen fram emot denna körning, ska bli riktigt kul att testa kinnekulle-ring

/Anders
Brkn
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 2006-05-09/11:54

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-12-21/13:04

Men när kommer informationen då????
Jörgen I Larsson
 

Inläggav Temp Galnaste Dansken » 2007-12-21/13:51

Spiff;26282 skrev:Men när kommer informationen då????


Inte vett jag - men, jag sökte på SMC:s hemsida;

"BMW Klubben 2008"

[FONT='MS Shell Dlg'][url="http://www.svmc.se/kurser2008bmw"][COLOR=#800080]http://www.svmc.se/kurser2008bmw[/url] [/FONT][/COLOR]
[FONT='MS Shell Dlg'][/FONT]
[FONT='MS Shell Dlg'][/FONT]
[FONT='MS Shell Dlg'][/FONT]
[FONT='MS Shell Dlg'][FONT=Verdana][COLOR=#000000](Sen ska jag fundera lite på att revidera stadgarna för Julen, tycker ofta att det är dom andra som får större julklapper än jag - det måste vara nått fel någonstans :D )[/FONT][/FONT][/COLOR]
Bästa Bumse MC hälsning
Galne Dansken - Jesper Christensen
Användarvisningsbild
Temp Galnaste Dansken
 
Inlägg: 163
Blev medlem: 2004-03-21/12:00

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-12-21/16:57

Galne Dansken;26283 skrev:Inte vett jag - men, jag sökte på SMC:s hemsida;

"BMW Klubben 2008"

[FONT='MS Shell Dlg'][url="http://www.svmc.se/kurser2008bmw"][COLOR=#800080]http://www.svmc.se/kurser2008bmw[/url] [/FONT][/COLOR]
[FONT='MS Shell Dlg'][/FONT]
[FONT='MS Shell Dlg'][/FONT]
[FONT='MS Shell Dlg'][/FONT]
[FONT='MS Shell Dlg'][FONT=Verdana][COLOR=#000000](Sen ska jag fundera lite på att revidera stadgarna för Julen, tycker ofta att det är dom andra som får större julklapper än jag - det måste vara nått fel någonstans :D )[/FONT][/FONT][/COLOR]


Ja men det är ju ett annat evenemang som jag också vill åka på :D
Det som den här tråden handla om är ju nått som pyamas ska anordna.

Btw, enda sättet att fixa så att man får stora julklappar är att man fixar dom själv ;)

Så nu är jag bokade den 2 maj. DET är en stor julklapp!
Jörgen I Larsson
 

Inläggav Marie » 2007-12-21/22:35

Galne Dansken;26283 skrev:(Sen ska jag fundera lite på att revidera stadgarna för Julen, tycker ofta att det är dom andra som får större julklapper än jag - det måste vara nått fel någonstans :D


Kan det inte handla om differenser mellan Dansk Standard och Svensk Standard?
Undrar just om det inte kan vara bättre med Tysk Standard enligt något suspekt DIN-nummer... ;)
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Dawan » 2007-12-29/17:26

Hej igen
Ledsen att jag inte hört av mig här på länge. Jobbar för fullt med nya hemsidan, nytt smartare bokningssystem, nytt kursutbud, nya duktiga instruktörer, vi gör filmer och mycket mycket annat.

Information släpper vi på vår hemsida http://www.teampyamas.se någon dag innan mc-mässan i Göteborg. Naturligtvis talar vi om här på sidan när vi öppnar vår nya sajt.
Det vi kan säga redan nu är att priset blir 900.- och då ingår lunch och fika. Vi kommer naturligtvis att ha de bästa instruktörerna på plats och att vårt mål är att alla deltagare denna dag skall utvecklas som hojåkare, och att ni ska ha kul som bara den.

Ni som har förbokat er kommer inom kort (innan mässan) att få ett mail med all information ni behöver.

För er som inte har förbokat kan göra det om ni mailar mig på david@teampyamas.se

För den som inte kan hålla sig, kan alltid ringa mig på 0709-995975 och ställa frågor, ingen fråga är för dum.

Har ni några önskemål om denna dag så ring gärna och berätta.

God fortsättning och gott nytt år.


PS: Hörde av Polman att denna sommar som kommer, kommer att bli ovanligt solig :)
Dawan
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-07-17/21:36

Inläggav Dawan » 2008-01-20/17:45

Nu har vi öppnat sajten och ni som inte har förbokat er kan anmäla er direkt på sajten.

Ni som har förbokat er kommer att får ett mail av oss där vi vill ha lite uppgifter.

ha det bra så länge.

Idag var det sol och fem plusgrader, snart är sommaren här :)

/Dawan
Dawan
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 2005-07-17/21:36


Återgå till Bana

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst