CLU skrev:Som medlem i båda klubbarna och såsom BMW-ägare, så anser jag det en självklarhet att jag ska prioriteras före ovan nämnda personer. Varför ska jag annars vara medlem och bidra till att "min" klubb genomför verksamhet som alltså jag subventionerar men inte får utnyttja? Här måste ske en ändring.
Jag är också tveksam till hur gruppindelningen görs i olika fartgrupper, vilket är en bidragande orsak till svårigheterna att komma med.
Ja körningarna på Tuvängen har blivit en stor succé och i år formligen väller det in folk som vill köra. Eftersom jag är ansvarig för körningarna på tuvängen vill jag lämna svar till dig.
Jag är dock inte ensam - det finns ett glatt gäng instruktörer och resurspersoner som frivilligt hjälper till att genomföra evenemanget.
Det ligger massor av jobb bakom en sådan här lördagskörning. Som deltagare ser man endast en bråkdel.
Den stora ökningen av antalet förare som gillar Tuvängen beror troligen på ett antal olika faktorer. Men jag vågar tro att lite spetsigare marknadsföring gjort en del, att vi har ett bättre datastöd gör sitt för att underlätta inskrivningen, vädret har varit kalas hela sommaren och våra instruktörer upplevs som kompetenta - med mera.
Hur som helst så är vi mycket glada över att Tuvängen är populär. Det ger klubben bra reklam och medverkar till att vi får fler medlemmar. Klubben har aldrig haft som villkor att man måste köra BMW för att vara med och vi är mycket glada över alla som vill vara medlemmar.
Klubben har många olika inriktningar (vi är ju MÖJLIGHETERNAS klubb) och det är nog denna bredd som gör att vi är en stor klubb.
Vidare har vi Bengt Allevad och Hasse Säfström som drog igång körningarna på Tuvängen. När detta skedde så var allting i mycket liten skala - långt ifrån den avancerade hantering som vi har idag. Lyckligtvis är Hasse och Bengt tillsammans med sin Ylva fortfarande i högsta grad delaktiga i jobbet runt Tuvängen och vi pratar ofta om hur vi ska göra för att hantera de olika aspekterna på gokartkörningen.
En av de saker vi börjat med är just
förhandsbokning som ett instrument för att garantera platstillgång. Jämför gärna med hur man gör i Borås - där krävs förhandsanmälan - något som vi valt att inte ha. Hur förhandsbokningen ska bli framöver får vi utvärdera när säsongen är över.
Däremot finns det i dagsläget inga planer på att ge BMWklubbsmedlemmar företräde. Om vi skulle ge någon företräde så kanske det isåfall skulle vara de som är SMC-medlemmar.
För det är just SMC som gör dessa körningar möjliga. SMC ser till att instruktörerna får utbildning, att vi har försäkringar som gäller etc.
Utan SMC skulle vi inte ha Tuvängenkörningarna.De som inte är medlemmar i någon av organisationerna betalar ett högre pris för sin körning på Tuvängen.
Sedan ska man veta att vi i princip enbart marknadsför Tuvängen på klubbens hemsida - så för att hålla koll måste man bland annat besöka KLUBBENS hemsida... =)
Hur du kan påstå att klubben subventionerar körningen på Tuvängen vet jag inte. Så är det inte.
Alla kostnader betalas via de deltagaravgifter som inkommer. Klubben i sig gör inte ett förbaskade dugg.
Det är några hårt arbetande klubbmedlemmar som håller igång allting!Och det är ganska trist att läsa gnäll från personer som inte vet ett smack om hur saker fungerar.
Eftersom du ännu inte kört på någon gokartbana borde du kanske inte utveckla åsikter om hur gruppindelningen görs. Om du tänker efter lite så inser du säkert att vi gör som vi gör på grund av den erfarenhet som
VI faktiskt har.
Vi låter exempelvis aldrig en ny förare köra i annat än lugn (gul) grupp. I den gruppen finns det 15 västar och när dom tar slut så är dom slut. Det går alltså inte att plötsligen få köra i rosa grupp bara för att gula västar tagit slut. Här har vi bland annat ett ansvar mot de som kommit en bit på väg i sin kompetens på att köra på gokartbana.
Tricket är att komma till banan ännu tidigare - eller köpa en förhandsplats.
Du är välkommen att prova nästa gång vi kör (den 23 aug) och förslagsvis så är du på plats vid grindarna kl 0700 - då får du nog säkert en väst.