POLL: Vill du läsa om WSBK även nästa säsong?

Läser du, eller kommer du att läsa om rapporterna om BMW i World Superbike?

Omröstningen slutade 2010-01-25/23:56

1: Ja, Jag läser och kommer fortsätta med det!
18
55%
2: Ja, jag läser ibland, men jag läser mest annat.
8
24%
3: Ja, jag läser, men kommer inte läsa.
0
Inga röster
4: Nä, jag läser inte, men kommer läsa nästa år.
0
Inga röster
5: Nä, jag läser inte och kommer inte att läsa nästa år heller.
2
6%
6: Vad är World Superbike? Jag är inte intresserad!
5
15%
 
Antal röster : 33

POLL: Vill du läsa om WSBK även nästa säsong?

Inläggav Jonas » 2009-10-27/23:56

Dags att utvärdera intresset för rapporterna om WSBK, bland BMW-klubbens hemsidebesökare.
Läser du, eller kommer du troligen att läsa rapporterna nästa år?

Bakgrunden till denna poll är att det är tidskrävande, och jag har mycket att pyssla med, både inom SMC och här på Hemsidan. Jag tycker emellertid det är roligt och gör det gärna, om det finns ett intresse bland läsarna.

Så vad tycker du?

(Du kan ändra ditt val om du råkar välja fel)

Mvh Jonas
Bromsa sent är lätt, om bromsarna inte funkar! - Jonas Sjöström UMEÅ
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: POLL: Vill du läsa om WSBK även nästa säsong?

Inläggav Roma55 » 2009-10-28/14:05

Självklart vill åtminstone jag ha rapporter, speciellt när det blivit så dåligt på Eurosport. Man har ju ingen koll på vilka tider eller vilken av deras kanaler det går på.

Jag brukar titta på eftersändningarna som Motors TV sänder istället.

Men i vilket fall så får man ju inga rapporter där om utvecklingen för BMW.

//Ronnie
Roma55
 
Inlägg: 381
Blev medlem: 2006-05-10/13:23

Re: POLL: Vill du läsa om WSBK även nästa säsong?

Inläggav Jonas » 2009-10-28/18:17

Roma55 skrev:Självklart vill åtminstone jag ha rapporter, speciellt när det blivit så dåligt på Eurosport. Man har ju ingen koll på vilka tider eller vilken av deras kanaler det går på.

Jag brukar titta på eftersändningarna som Motors TV sänder istället.

Men i vilket fall så får man ju inga rapporter där om utvecklingen för BMW.

//Ronnie


Jag kan inte annat än hålla med när det gäller Eurosport. Till en början så var jag ganska förhoppningsfull när jag fick reda på att Eurosport skulle visa samtliga lopp live!

Det lät som en fantastisk satstning där motorcykel-sport tokiga individer som jag kunde bänka sig i timmar under race-helgen och formligen mata in information och tider så mycket man orkade. Hela upplägget lät så bra att man skulle kunna jämföra det med hur WorldSBK lagt upp det på sin hemsida.

Men så blev det inte. Istället för det utlovade Live sändningarna så sänds ett lopp live och det andra eftersänds. Det hela görs inte bättre av att Eurosport sverige inte vet när de skall sända loppen utan lider av någon sorts demens som gör att de inte har någon som helst framförhållning.

Det enda positiva är att en av sändningarna är med engelska kommentatorer som finns på plats och har talat med olika team mellan loppen, vilket gör att man får en god inblick i vad som händer. Detta till skillnad från de svenska stolpskott som sitter i en studio i stockholm och kommenterar allt EFTER det har hänt i bästa fall.

Jag hävdar ändå att man får bäst underhållning och information om man lyckas få möjligheten att se sändningarna live på WorldSBK.com eller MotorsTV, där Jonathan Green och Steve Martin genom sitt engagemang och underhållande sätt gör det värt att köpa en bärbar dator med mobilt bredband och sätta sig i bilen för att leta rätt på bra mottagning, alt. skaffa en parabol!

Jonathan Green har varit journalist och kommentator sedan Wsbk startade och Steve Martin har kört WSBK och är även testförare för BMW's S1000RR, förutom att han körde loppen i Kyalami för BMW. Vilket ger en bra insikt i de olika teamen och framför allt BMW.

Men för att återgå till vad du skriver så kanske man skall skriva kort om loppet men skriva mer om BMW's arbete med at förbättra hojen och vad som man inte får reda på via TV?

/J
Bromsa sent är lätt, om bromsarna inte funkar! - Jonas Sjöström UMEÅ
Användarvisningsbild
Jonas
 
Inlägg: 603
Blev medlem: 2007-11-30/01:00

Re: POLL: Vill du läsa om WSBK även nästa säsong?

Inläggav Roma55 » 2009-10-31/21:17

En klockren summering av vad jag väldigt gärna läser om.
Men det finns säkert fler åsikter.

//Ronnie
Roma55
 
Inlägg: 381
Blev medlem: 2006-05-10/13:23


Återgå till Bana

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst