Dennis Johansson skrev:Tror ingen ansett att BMW:S 1200GS skulle konkuera med 990 adv.
Men jag funderade på en sådan..
Man borde kanske byta. Det som avskräcker är kedjan och att t.ex. Bike inte lämnar 5 års garanti på KTM men på ett helt gäng av andra mc gör de detta....
Swedan skrev:Dennis Johansson skrev:Tror ingen ansett att BMW:S 1200GS skulle konkuera med 990 adv.
Men jag funderade på en sådan..
Man borde kanske byta. Det som avskräcker är kedjan och att t.ex. Bike inte lämnar 5 års garanti på KTM men på ett helt gäng av andra mc gör de detta....
Bara slå till!
Svårt att tänka sig en GS igen, nu vill inte smilbanden ner...
990 Adv är dagens AT som alla som haft en sådan önskat!
Ang testen så tävlar de i samma klass, men att de övriga inte lyckas bygga lättare är ju bara ett bevis till.
Lyfta framhjul var lika lätt med GS:en som 990Adv och i varenda reklam så vill de vara med och ta marknadandelar i offsegmentet, så vad är problemet med det?
Dessutom rockar KTM fett även på asfalt beroende vad den har för tofflor på sig.
Kedjan ser ja inte som ett problem, har scottoiler.
Blev en Norge tur på 280mil nyss.
Fyllde på vid avfärd och fick fylla på vid ca 200mil. Inte inkalibrerat än...
Komforten är lika bra som GS:en förutom vindskyddet.
Frugan säger att denna var bättre att åka på än GS, o det gör ju inget
Vilket problem ser du Dennis?
Jag ser bara ett problem som verkar vara lite mer svårlöst, seriös forumsida som denna finns inte ännu.
Swedan skrev:http://www.youtube.com/watch?v=8kdthBV6kfg
Svårt att misstolka resultatet i testen när det gäller skojfaktor och on-off egenskaperna.
Bevisligen är det ju heller inga problem med tillförlitligheten på LC8or.
Komfort är individuell och åtgärdas till största del med däckvalet.
Saknas gör antispinn för nybörjare och de som inte lär sig att hantera gas.
Inte bäst på allt men väldigt nära
Dennis Johansson skrev:Jo visst skall det bli kul Gunnar att läsa den testen.
Men i ärlighetens namn så när jag körde 950 adv / 990 adv av tidiga årsmodeller och jämförde med min 1200GS så hade iaf inte jag ngt negativt att säga om KTM vad gäller att köra asfalt heller. Komforten är väl inte lika på topp, och sadeln inte riktigt lika bekväm, men motorn är grym.
Just nu finns inga pengar att byta mc för, så den delen är avklarad.
Sedan har man ju Kenneths mc... och det är mkt värt
Swedan skrev:Dennis Johansson skrev:Jo visst skall det bli kul Gunnar att läsa den testen.
Men i ärlighetens namn så när jag körde 950 adv / 990 adv av tidiga årsmodeller och jämförde med min 1200GS så hade iaf inte jag ngt negativt att säga om KTM vad gäller att köra asfalt heller. Komforten är väl inte lika på topp, och sadeln inte riktigt lika bekväm, men motorn är grym.
Just nu finns inga pengar att byta mc för, så den delen är avklarad.
Sedan har man ju Kenneths mc... och det är mkt värt
De där på Kenneths, jobbar de gratis eller gör de bara sitt jobb ?
Synd att man ska behöva förlita sig på bra verkstäder.
Vore det inte bättre att göra en hoj som är lättmekad (lättservad) och hållbar?
Allt kan gå sönder men det är ju inget man ska behöva ta hänsyn till i sitt hojval.
Verkar ju dessutom som att KTM:erna håller otroligt bra i jämförelse med 1200GS och framför allt som Gunnar skriver att de bäst framförs på vägar av mycket dåligt skick.
Håller med Gunnar i det, men vill även tillägga att han missat vilken kanonhoj den är för de övriga vägstandarderna som GS är lämpad för.
Ang. komforten har du missat något Dennis, vet inte vad du provat för modell men min Dakar rockar även där.
Vinskyddet är det ända som stör, men det finns ju tillbehör som rättar till.
Han som köpte min R hörde av sig och bedyrade att han never again sätter sig på en 1200GS.
Han hade haft en sedan -07 med all de fel som ingår i förvärvet och hade tröttnat på långa verstadsbesök.
Hoppas nu att hans R håller Den fick utstå en hårdare vardag intygade han...
Gunnar Elmgren skrev:Swedan, jag känner mig absolut inte "trampad på tårna" - gör Du?
Vi har bara olika preferenser, och uppenbarligen tolkar vi testrapporter med olika utgångspunkt.
KTM:s eventuella förträfflighet vet jag inte mycket om, så den biten överlåter jag till Dig. Själv föredrar jag BMW, och finns bl a av den anledningen på detta Forum. Märkesfantaster är vi nog både Du och jag......
Konstigt nog har jag så roligt med mina BMW, att jag inte alls känner mig lockad att ens fundera på en KTM. De tilltalar mig inte.
pribus skrev:Det har väl lite med tur och otur att göra också. Den GS jag hade var direkt efter köpet den i särklass bästa hojen jag någonsin hade ägt avseende komfort, väghållning och bromsar. Jag hade dock oturen att få ett exemplar med många fel redan efter två år kombinerat med att firman i trakten som numera har aukt. service är allt annat än service minded,
Hade jag tidigare ägt ett gäng BMW-hojar och om dessa hade varit av hög kvalitet så hade jag antagligen kunnat ha överseende med en dålig hoj och hoppats på att nästa skulle vara bättre. Men det är för dyra grejor, mitt exemplar var helt enkelt inte prisvärt.
Jag har ingen aning om ifall min nuvarande hoj kommer att hålla eller inte, men man får inte dö nyfiken...
Swedan skrev:Hur tänker du ang mindre marginaler?
Var ligger marginalskillnaden?
På motorsidan ser vi ju att det inte är någon särskild skillnad trots generellt högre trimningsgrad hos KTM.
I övrigt håller jag fullständigt med dig...
Återgå till Ural, KTM och andra främlingar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst