Dennis Johansson skrev: Min har dock problemet
Håkan skrev:Dennis Johansson skrev: Min har dock problemet
Har dom ingen metallåtervinningsstation i Götet du kan lämna din Suzlaski, så är du kvitt problemet sen?
Dennis Johansson skrev:Skulle vara en lösning. Dock är ju den ända lämpliga BMW konkurenten endast möjlig att enduro regga, och den lade de ner tillverkningen på innan den knappt han starta.
Gunnar Elmgren skrev:Dennis Johansson skrev:Skulle vara en lösning. Dock är ju den ända lämpliga BMW konkurenten endast möjlig att enduro regga, och den lade de ner tillverkningen på innan den knappt han starta.
Om Du menar G450X, så går den utmärkt att landsvägsregga!
neutral skrev:
På samma vis som KTM's endurocyklar är lv-reggade från början men det är bara en fördel ur försäkringssynpunkt, det går inte att köra med dem på vanlig väg längre sträckor för det, serviceintervallerna är väldigt korta.
En DRZ är mer att jämföra med Honda XR och Yamaha XT. Eller just G650x då.
skylt skrev:Finns det någon fin guide på nätet med bilder eller video?
Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk 4 Beta
Detta är uppenbarligen ett känt problem hos BMW i USA, se bilaga. De skissar på en alternativ lösning till att förstärka kablar/batteri.På amerikanska forum kallar man problemet "The Hot Wont Start Issue".
Jag hittar inte detta artikelnr hos Biltema?Pluspol-startrelä (35-170)
Lars Levén skrev:Jag hittar inte detta artikelnr hos Biltema?Pluspol-startrelä (35-170)
Lars Levén skrev:Detta är uppenbarligen ett känt problem hos BMW i USA, se bilaga. De skissar på en alternativ lösning till att förstärka kablar/batteri.På amerikanska forum kallar man problemet "The Hot Wont Start Issue".
Magnus Jinstrand skrev:Lars Levén skrev:Detta är uppenbarligen ett känt problem hos BMW i USA, se bilaga. De skissar på en alternativ lösning till att förstärka kablar/batteri.På amerikanska forum kallar man problemet "The Hot Wont Start Issue".
Låter som de slått huvudet på spiken, men då kanske det inte hjälper med mer ström:
neutral skrev:Lars Levén skrev:Jag hittar inte detta artikelnr hos Biltema?Pluspol-startrelä (35-170)
Troligen avses 35-177.
Gunnar Elmgren skrev:Mycket bra beskrivning, ska bli intressant att höra hur mycket det hjälper!
En liten kommentar i marginalen: Det är inga problem att helt undvika risken för kortslutning och "fyrverkeri", genom att följa en enkel regel - anslut alltid batteriets minuskabel sist av allt! Är den inte ansluten när man pillar med frilagda plus-anslutningar, är strömkretsen bruten och det gör inget alls att om man råkar komma åt med verktygen. Sist ansluter man minuskabeln till jord, och det är ofarligt.
Samma sak när man kopplar ur - börja alltid med att lossa minuskabeln, där händer det inget om man råkar "kortsluta" med verktyget!
tstadin skrev:Nu har jag hunnit köra runt ett par veckor med uppdaterade kablar och än så länge har åtgärden varit 100-procentig.
skylt skrev:Jag tog ur batteriet igår och gissar att det är från 2007 när hojen tillverkades - det satt en sticker på (Exide ETZ10-BS) batteriet som sa att det fick säljas fram till 2009. När jag slog på tändningen och valde att visa spänning innan start så visade displayen 11.4 Volt - efter start 13.7-14-1 är det normalt?
Ett shorai (LFX14A4-BS12) är beställt och kommer att monteras i veckan - återkommer med rapport
Olof Eriksson skrev:Om du bantar två kilo så får du samma effekt.
Magnus von Melen skrev:Såpass, spänningen ökar alltså om man minskar vikten.
Är en volt per två kilo ett generellt mått?
Ett shorai (LFX14A4-BS12) är beställt och kommer att monteras i veckan - återkommer med rapport
Lars Levén skrev:Ett shorai (LFX14A4-BS12) är beställt och kommer att monteras i veckan - återkommer med rapport
Var köper man detta batteri? Har beställt ett liknande hos Johans MC i Göteborg men de får ingen leverans...
Because of the characteristics of the lithium-based Shorai batteries, it is sometimes necessary to execute the following procedure in order to “warm” the battery for it to provide adequate starting power when the ambient temperature is below 40 degrees Farenheit:
- Turn on ignition as well as light and other accessories (heated grips, auxiliary lights, etc.) for 4-5 minutes.
- Turn off ignition and all accessories for 1 minute.
- Start bike. Heat builds with each start attempt so repeated attempts may be required.
Lars Levén skrev:Efter startproblem i söndags slutför jag nu "modden" genom batteribyte och förstärkt kabel startrelä-startmotor (övriga redan bytta). Det bara MÅSTE funka
Återgå till F, C & G encylindriga
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst