Olof Eriksson skrev:Hmm i Matfors hade vi underkyltregn. Så hojjen förblev parkerad. Vart åkte du?
Glenn Sjöbom skrev:Vad kan man räkna med på ett TKC80 tro i livslängd? Har sett fler kör med kombinerat K60 bak/TKC80 fram. Håller K60 Scout bättre alltså? En kompis kör Karro 3 och den har gått 800+ mil på dom därav många asfaltmil så dom kan ju inte vara helt fel heller.
Gunnar Elmgren skrev:Glenn Sjöbom skrev:Vad kan man räkna med på ett TKC80 tro i livslängd? Har sett fler kör med kombinerat K60 bak/TKC80 fram. Håller K60 Scout bättre alltså? En kompis kör Karro 3 och den har gått 800+ mil på dom därav många asfaltmil så dom kan ju inte vara helt fel heller.
Med min typ av körning håller ett TKC80 bakdäck max 400-500 mil - och då håller jag mig oftast under 100 km/h på asfalt.
Fram kanske det går att få ut det dubbla, om man är sparsam med frambromsen på asfalt.
K60 Scout bak och TKC80 fram borde ta slut ungefär samtidigt.
Min personliga känsla är, att TKC80 är lite luriga på våt asfalt - det är svårt att veta hur mycket grepp man har. K60 håller i bättre, och är mer förutsebara. Karoo 3 har jag inte provat själv ännu, men de som gjort det har varit positiva.
kaigurra skrev:Jag finns med, bor i Njurundabommen. Kör en 1200 GS på barmarken och en Dominator med dubbdäck o skidor på vintern. Finns det några fler i området som gillar att åka på vintern? Typ efter mindre vägar då med "snöföre"
Glenn Sjöbom skrev:Vad sägs om vi skulle träffas lördag den 23/11 kanske? Plats tar vi nån skoj, kanske hemma hos nån eller nåt garage, va säger ni?
Olof Eriksson skrev:Glenn Sjöbom skrev:Vad sägs om vi skulle träffas lördag den 23/11 kanske? Plats tar vi nån skoj, kanske hemma hos nån eller nåt garage, va säger ni?
Finns risk för älgjakt för mej (har en gråhund) men vi brukar vara klar fram emot 12:00 tiden. Skulle det funka runt 13:00 eller senare så är jag på. Tror att flera är från Njurunda hållet eller hur?
Glenn Sjöbom skrev:Kanske vid 14-15 tiden passar eller? Tid och plats? Kan gärna komma hem till oss om ni vill
Gunnar Elmgren skrev:Glenn Sjöbom skrev:Vad kan man räkna med på ett TKC80 tro i livslängd? Har sett fler kör med kombinerat K60 bak/TKC80 fram. Håller K60 Scout bättre alltså? En kompis kör Karro 3 och den har gått 800+ mil på dom därav många asfaltmil så dom kan ju inte vara helt fel heller.
Med min typ av körning håller ett TKC80 bakdäck max 400-500 mil - och då håller jag mig oftast under 100 km/h på asfalt.
Fram kanske det går att få ut det dubbla, om man är sparsam med frambromsen på asfalt.
K60 Scout bak och TKC80 fram borde ta slut ungefär samtidigt.
Min personliga känsla är, att TKC80 är lite luriga på våt asfalt - det är svårt att veta hur mycket grepp man har. K60 håller i bättre, och är mer förutsebara. Karoo 3 har jag inte provat själv ännu, men de som gjort det har varit positiva.
Fjordhunter skrev:Kul att se att det finns lite grusåkare även här kring Sundsvall. Jag har försökt hitta likasinnade på andra forum men misslyckats.
Hoppas att man kan få haka på nån sväng till våren även fast man kör ett japanskt järn.
Olof Eriksson skrev:Det är bara kul med fler. Men det finns ganska många grus åkare som kör KTM Higlander Triumph osv i Sundsvall. Vi drar väll iväg någon gång i slutet av april på en tur.
Fjordhunter skrev: jag ser fram emot att sprätta lite grus med er till våren.
Kovlingen skrev:Fjordhunter skrev: jag ser fram emot att sprätta lite grus med er till våren.
Är det detta som kallas "frigående" ?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst