Gunnar Elmgren skrev:Christian, hur är dimljusen kopplade?
Helt separat till/frånslag?
SuperMek skrev:Den kontakten styr om dimljusen skall slås på automatiskt tillsammans med hel- respektive halvljus, eller ej. Vid 'running daylight' är dimljusen aldrig aktiva.
Gunnar Elmgren skrev:Inget automatiskt påslag bara vid helljus, alltså?
SuperMek skrev:Nix, hel- och halvljus hanteras lika. Dimljusen tänder vid bägge om "spegelknappen" är på.
Gunnar Elmgren skrev:SuperMek skrev:Nix, hel- och halvljus hanteras lika. Dimljusen tänder vid bägge om "spegelknappen" är på.
Misstänkte det, då finns ingen chans att plocka ut signalen där alltså.
Ser ut som man måste gå in i styrenheten för LED-ljuset (sitter under själva lamphuset) och plocka en signal nånstans, men det borde gå att lösa. Jag ger mig inte så lätt!
tstadin skrev:Om det hela sitter väl inkapslat och tätat kanske en minimal fotodiod framför helljusstrålkastaren sklulle kunna vara ett alternativ?
Powerful skrev:Hej! Är det någon som har kommit på vart man kan (om det nu går) ta styrström till relä för extraljus på en 1200 GS LC
Powerful skrev:Måste man ha deras egna lampor till detta kablage? tycker det verkar vara en djungel med alla options med scrollhjulet mm,mm. Finns det verkligen ingen enklare lösning för att kunna koppla in ett par extraljus?
Julton skrev:Powerful skrev:Måste man ha deras egna lampor till detta kablage? tycker det verkar vara en djungel med alla options med scrollhjulet mm,mm. Finns det verkligen ingen enklare lösning för att kunna koppla in ett par extraljus?
Hvorfor skal alt være så enkelt?
http://www.wunderlich.de/shop/data/1775 ... -10547.pdf
Powerful skrev:Jag har mätt på kablarna som går in i mätarhuset, där finns ingen kabel som reagerar på helljussignalen! Så jag tror inte det går att fixa det den vägen, är det verkligen så att även om man köper till BMW's egna kablage och låter de låsa upp funktionen för extra lampor så är det enbart för dimljus? Finns inte någon option för att öppna upp enbart för helljussignal? BMW har verkligen gjort det förbannat krångligt för oss som vill ha kringutrustning på hojarna
PeterS skrev:Någon som provat en sån här?
http://www.skyddet.nu/produkt.php?id=4784&meny_id=79
Finns det något oanvänd Canbusuttag på något lämpligt ställe?
Powerful skrev:PeterS skrev:Någon som provat en sån här?
http://www.skyddet.nu/produkt.php?id=4784&meny_id=79
Finns det något oanvänd Canbusuttag på något lämpligt ställe?
Det där kan vara lösningen, fann en liknande på Oljebaren och där står det att den har stöd för BMW R1200GS och även Yamaha FJR. Ska ringa dem i morgon för mera info så det inte är något missförstånd, men är det som de skriver så är ju detta helt klart lösningen på mitt och många andras problem
http://www.oljebaren.se/xenon/kabel-och ... ddedtocart
Thomas Stadin skrev:Om du kopplar in extraljus så tänk på att generatorn i GS/LC endast är på 280W - använd isf LED-extraljus med en inte alltför hög effekt.
SuperMek skrev:Att använda LED är en klok åtgärd. Dock vill BMW påstå i sin tekniska spec för GS/LC att generatorn levererar 580W!
Powerful skrev:PeterS skrev:Någon som provat en sån här?
http://www.skyddet.nu/produkt.php?id=4784&meny_id=79
Finns det något oanvänd Canbusuttag på något lämpligt ställe?
Det där kan vara lösningen, fann en liknande på Oljebaren och där står det att den har stöd för BMW R1200GS och även Yamaha FJR. Ska ringa dem i morgon för mera info så det inte är något missförstånd, men är det som de skriver så är ju detta helt klart lösningen på mitt och många andras problem
http://www.oljebaren.se/xenon/kabel-och ... ddedtocart
Powerful skrev:Har pratat med Oljebaren och han jag snackade med säger att deras Canbus Interface är testat på BMW R1200GS och fungerar, har visst sålt en del av dem till dessa hojar och inga klagomål har de fått. Han sa att om det mot förmodan inte skulle fungera var det bara att höra av sig så fick man lämna tillbaka den och få pengarna åter, så man får väl göra ett försök, han hade tillfälligt slut på dem men skulle få hem på lager under denna vecka så jag ska lägga en beställning snart!
Däckis skrev:Synd att man inte kan få ut en oswitchad 12v signal men som ändå bryts när tändningen bryts. då skulle mina denali D2 or fungera i både 40% och 100% lägen.
Thomas Stadin skrev:Jo men det går ju.
I GPS-fästet (om du har ett sådant) finns 12V som bryts med tändningen.
Däckis skrev:Kollade nätet igen switchad elkabel med 12v ligger på 7,5a säkringen under sadeln snygg och enkel installation. 10a säkringen är 12v konstant. Tänk på att den switchade kabeln är fördröjd ca1min så om man har som jag hel och halvljus funktion på de små Denali D2:orna så lyser dessa i ca 1min efter det att tändningen är avslagen då funkar dessa som säkerhetsljus nu till den tråkiga biten och det är att mitt Interface till CanBus systemet verkar vara felaktigt så jag måste reklamera boxen och få den rätta tillskickad till mig. Signalen stal jag från TPMS/Larmdosan under pax sadeln. Hoppas att returen blir lika smidig som beställningen
dlagerstrom skrev:Kikade på den och den ser mkt trevlig ut. Lätt att installera och använda, men få möjligheter att anpassa efter egna behov.
Jag kommer nog att beställa SmartSwitch istället. Extremt konfigurerbar och mer flexibel. Kreativa de där sydafrikanerna
Se http://advrider.com/index.php?threads/s ... e.1102322/ för mer info.
Funderar bara på vilka lysen jag ska ha...
dlagerstrom skrev:Har lagt beställning på 2 st CANSwitch, men behöver bara en för egen del. Nån som är intresserad av den andra? Pekar åt leverans i mars.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst