Gunnar Elmgren skrev:Kul är det!
hpngs1000 skrev:Dagens!
Dags att späda på villrådigheten! Om du funderar på en 450 endurohoj är det några saker som du bör tänka på: Dessa hojar är ofta inte gatregistrerade utan går med dispenser för lyse, ljud, blinkers etc. Hojen får köras till, från och under träning/tävling. Mao är vanlig grusåkning inte tillåtet på en enduro-reggad mc. Du måste vara medlem i en Svemo-ansluten motorklubb och kunna uppvisa en giltig enduro tävlingslicens utfärdad av Svemo vid besiktning och poliskontroller.
Vill inte skrämmas men det kan kanske vara bra att veta vad som gäller! Lycka till!
Marie skrev:Men ändå....
Skall ni köra grus, så skaffa er en sån här:
Då kan ni ju få med er såpass mycket att det är lite lönt...
DaK skrev:Jag trodde att fordon med fler än två hjul krävde minst en V8
Marie skrev:Men ändå....
Skall ni köra grus, så skaffa er en sån här:
Då kan ni ju få med er såpass mycket att det är lite lönt...
tstadin skrev:Njae, den verkar ha ett hjul för mycket och pakethållaren ser lite klumpig ut...
Kovlingen skrev:Alt. Givi XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXL
Dennis Johansson skrev:Jag hänger på andra ställen på Olof.
//
neutral skrev:Den där har ju bara större slagvolym på samma motor som 390- och 450-modellerna, den är inte större på något annat vis och visst är 125/250-modeller lättare men knappast mindre på annat vis. Ska du ha mer framkomlighet än den där får du nog gå på en trialhoj.
Jag gillade 450:n jag hade för några år sedan, en hel del intressanta tekniska lösningar på dem.
nordicbiker skrev:Ser nu att tråden är redan ganska gammalt, men kanske detta är kanskä ännu intressant som ska köper någonting liknande i snart framtid?
Valet beror beror mycket på vad du tänkte göra med hojen. Men om det gäller "grusturing" och äventyrsresor, men inte riktigt hård enduroåkning, kan jag rekommendera att du vänta några veckor! Jag jobba just nu med ett mc företag för att få CCM 450 Adventure hit till Sverige. Vi hoppas att det gå sedan att köper den tidigt nästa år via Svensk importör som också kan ta över allt service. Än så länge är avtalet inte klart, men detta kommer att händer snart, hoppas jag. Första delmålet är att presentera hojen på Stockholmsmässan i Januari.
http://www.ccm-motorcycles.com
CCM 450 är i min uppfattning perfekta hojen för alla som söker ett lättviktsvariant till överviktiga äventyrshojar med mer som 200kg, som är så vanligt idag men opraktisk. Någon som kommer ihåg hur Ewan/Charlie försöker lyfta sina hojar i sand och grus?
Och motorn känner vi väl igen, eller?
neutral skrev:Effekten är väl lägre också.
Thomas Stadin skrev:neutral skrev:Effekten är väl lägre också.
Hur var det nu. BMWn hade väl två valbara effektlägen på ca 40 resp 50 hk?
Om man får i en BMW-ECU i CCM:en så kanske...
Återgå till Ural, KTM och andra främlingar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst