Thomas Stadin skrev:Den kan nog vara riktigt kul på en kurvig väg
Kylarna ser ut att få mycket stryk där de sitter.
Hasse Gustafsson skrev:Vad är skillnaden mot en Japanhoj?
Nä inget intressant för min del, åka med ryggsäck
Roger Gross skrev:Finns redan mycket bra kylarskydd att köpa hos flera tillbehörsleverantörer...
Bror Gårdelöf skrev:Roger Gross skrev:Finns redan mycket bra kylarskydd att köpa hos flera tillbehörsleverantörer...
Inte för att jag är ett skvatt intresserad av att köpa denna hoj - men varför i hela friden utrustar inte BMW cykeln med adekvat kylarskydd från början?
Bror Gårdelöf skrev:Roger Gross skrev:Finns redan mycket bra kylarskydd att köpa hos flera tillbehörsleverantörer...
Inte för att jag är ett skvatt intresserad av att köpa denna hoj - men varför i hela friden utrustar inte BMW cykeln med adekvat kylarskydd från början?
Patrik Ignell skrev:Jag har sett att denna modellen är på väg och jag tycker den är jätteintressant.
Planen blir att byta ut 1200GS mot ovanstående + att det ryktas om en KTM 390 Adventure modell.
S1000XR för touring och slingriga asfaltsvägar.
KTM 390 Adventure för grusbus.
Inga däckbytarbekymmer längre :)
Schwabinger7 skrev:Roger, nu blev det till och med även en ny F! [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES][THUMBS UP SIGN]
Sent from my iPad using Tapatalk
Roger Gross skrev:Thomas Stadin skrev:Den kan nog vara riktigt kul på en kurvig väg
Kylarna ser ut att få mycket stryk där de sitter.
Finns redan mycket bra kylarskydd att köpa hos flera tillbehörsleverantörer...
//Roger
D14
Schwabinger7 skrev:Inget än, avvaktar fortfarande MC mässan, för många fina nyheter i år för att ta ett förhastat beslut!
Skall bli kul att strosa runt där i Januari och provsitta samt låta ett beslut växa fram på det sättet.
Sent from my iPad using Tapatalk
Bror Gårdelöf skrev:Delar helt den åsikten - dvs att BMW vore dumma, om de inte själva sålde sådana grejor.
Men det är en sak att "förgylla" hojen med diverse godis. En helt annan är att behöva köpa dyra tillbehör, för att cykelns grundläggande funktioner skall vara bra (exempelvis att kylaren är adekvat skyddad!).
Patrik Ignell skrev:Den visas på MC-mässan i Stockholm nu i Januari!
http://mcmassan.se/uncategorized/bmw-fy ... -ansikten/
Magnus von Melen skrev:Någon (Roger G?) som har koll på om efterfrågan varit stor så här långt?
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Gunnar Elmgren skrev:Hojen som körs är väl en S1000RR (eller HP4)? Inte en chans att S1000XR kan prestera de hastigheterna.
För övrigt håller jag med om, att den sortens körning är sådant man inte vill se. Otäckt är bara förnamnet, fruktansvärt dumt beteende i många avseenden!
Beträffande S1000XR är jag väldigt kluven. Den är läcker, men vad ska man ha den till? Ska dock bli kul att se den "IRL" på mässan nästa vecka! Hoppas min tveksamhet håller i sig, annars kan det bli dyrt.....
Dennis Johansson skrev:JAg anser att det jag sett fram tills nu är så är denna hojen ett svar på hojar som funnits länge bland andra märken och de har sålt enormt bra.
Yamaha Fazer 1000
Honda CBF 1000
Suzuki Bandit
Triumph Speed triple.
Bror Gårdelöf skrev:Dennis Johansson skrev:JAg anser att det jag sett fram tills nu är så är denna hojen ett svar på hojar som funnits länge bland andra märken och de har sålt enormt bra.
Yamaha Fazer 1000
Honda CBF 1000
Suzuki Bandit
Triumph Speed triple.
Mnjaeee. OK för Fazer, som går som ett skott, och Speed Triple. Men CBF har ju trimmats ner till 100 pållar, och Banditen ligger väl också där någonstans. Båda har fått mycket fina omdömen som touringmaskiner, men några motsvarigheter till "kåplösa racers" är de knappast.
Peter Nordlund skrev:Någon som klämt på cykeln på mässan? måste ju jobba så jag missar hela mässan och är ju nyfiken på lite hands-on
Dennis Johansson skrev:...det är en motor från en nedtrimmad sporthoj.
Ett bra recept för att få en hållbar mc. Klarar de att gå Isle of man och Lång lopp, klarar de många mil som gatcykel med mindre mos i motorn.
MCN has finished riding on the world launch of the latest addition to BMW’s S1000 family – the S1000XR, a bike the German manufacturer dubs ‘Adventure Sports’ by blending the ‘DNA’ of its hugely successful 1200GS Adventure bike and the S1000RR superbike.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster