soderholm skrev:Hej på Er.
Läste senaste numret av Bumsen (4-14) där det finns en artikel av Roger Gross. Att framhjulet stänker ner kylaren och sätter igen lamellerna och om man har otur så kokar motorn.Han ger ett tvätttips ; med wd-40 och 5-56 eller dieselolja för att lösa detta klet i lamellerna. Är det någon som har tips i denna fråga? har ett medel som jag läst om från Smartab (TAR Remow)
Ska jag ta kontakt med min återförsäljare för att få detta gjort?
soderholm skrev:Vad behöver man plocka bort för att komma åt lamellerna, nedre sido kåpa och kylarskyddet för att både spruta upplösande medel och sedan komma åt med slangen för att spola bort sand, upplöst asfalt kaifrån kylaren men den ovdre är denna lika utsatt?
Om någon har gjort detta åtkom, blev med BMW förra våren och ha sett på sprängskisser på allt men erfarenhet är en del av livet.
akktustakki skrev:Ursäkta, men varför inte säga vilka modeller/årsmodeller istället för att prata om "tvärställd". Allt beror på utifrån vilken utgångspunkt man har. Säger man "Helicoil" så vet många fler vad man menar, en del säger gängor på burk, för att ge ett exempel. Men nu kanske jag är tvär, eller ?
akktustakki skrev:Ursäkta, men varför inte säga vilka modeller/årsmodeller istället för att prata om "tvärställd". Allt beror på utifrån vilken utgångspunkt man har. Säger man "Helicoil" så vet många fler vad man menar, en del säger gängor på burk, för att ge ett exempel. Men nu kanske jag är tvär, eller ?
Roger Gross skrev:akktustakki skrev:Ursäkta, men varför inte säga vilka modeller/årsmodeller istället för att prata om "tvärställd". Allt beror på utifrån vilken utgångspunkt man har. Säger man "Helicoil" så vet många fler vad man menar, en del säger gängor på burk, för att ge ett exempel. Men nu kanske jag är tvär, eller ?
Förlåt om jag trodde att "tvärställd motor" var ett entydigt begrepp. De modeller som avses är
K1200 fr o m 2006
K1300
K1600
//Roger
D14
Marie skrev:Tvärställd betyder i sådana här sammanhang att vevaxelns axialriktning är horisontell, och vinkelrät mot fordonets normala färdriktning. Det finns knappast något oklart i det begreppet.
soderholm skrev:Hej på Er.
Läste senaste numret av Bumsen (4-14) där det finns en artikel av Roger Gross. Att framhjulet stänker ner kylaren och sätter igen lamellerna och om man har otur så kokar motorn.Han ger ett tvätttips ; med wd-40 och 5-56 eller dieselolja för att lösa detta klet i lamellerna. Är det någon som har tips i denna fråga? har ett medel som jag läst om från Smartab (TAR Remow)
Ska jag ta kontakt med min återförsäljare för att få detta gjort?
Roger Gross skrev:Du har rätt - K1200S kom som årsmodell 2005. Introduktionen blev kraftigt försenad eftersom det visade sig direkt att kamaxlarna var fel i härdningen. Alla levererade hojar fick körförbud och kamaxlarna utbytta. Om detta var hösten 2004 eller våren 2005 minns kanske någon!?
//Roger
D14
soderholm skrev:Hej alla, demolerade kåperna med hjälp av er//
SuperMek skrev:Det där ser ju ut att vara klockrent rätt att montera en framskärmsförlängare!
Magnus Mörtling skrev:SuperMek skrev:Det där ser ju ut att vara klockrent rätt att montera en framskärmsförlängare!
Nu skall jag bara hitta ett bra klister så jag inte måste borra och skruva fast den!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst