Mimmi skrev:Man kan ju börja undra vad det är för ett nöt som haft Din mc förut...
Mimmi skrev:K100RS 16V och K1 var ju sportmaskiner på sin tid, i synnerhet K1, och det var till dessa radialdäcken introducerades,
Mimmi skrev:Hej!
Det är väl snarast jag som är kunnig , jag satte på dessa däck utan någon rekommendation från nämnde herre, men roligt att han delar min åsikt i detta.
SuperMek skrev:Det var just Michelins Pilot Activ som Kjell rekommenderade när diagonaldäcken kom på tal. Kunnig grabb den där Kjell!
Inge K. skrev:Mimmi skrev:K100RS 16V och K1 var ju sportmaskiner på sin tid, i synnerhet K1, och det var till dessa radialdäcken introducerades,
Nja, den første K modell som hadde radialdekk montert fra fabrikk var -86 K100RS Motorsport.
SuperMek skrev:Förresten, tätningen till instrumenthuset, den stora/långa som går runt hela huset, är utgången i sortimentet hos BMW fick jag veta igår. Mycket obra.Varken MotorWorks eller MotoBins i UK har några i listorna heller. Tur i oturen är att min tätning är hel, för stunden i alla fall. Men är den tät? Det vete tusan...
Håkan skrev:SuperMek skrev:Förresten, tätningen till instrumenthuset, den stora/långa som går runt hela huset, är utgången i sortimentet hos BMW fick jag veta igår. Mycket obra.Varken MotorWorks eller MotoBins i UK har några i listorna heller. Tur i oturen är att min tätning är hel, för stunden i alla fall. Men är den tät? Det vete tusan...
Hej Christian.
Delar som utgått ur BMW´s sortiment har jag fått fatt i hos Motorrad Stemler (även till ganska nya maskiner).
http://www.motorrad-stemler.de/
Dom skriver att dom har delar till "deutsche Motorrad-Oldtimer" och även din K100 kommer att platsa bra som en "oldtimer".
När du skickar frågor till dom är det väldigt bra om du frågar efter det specifika BMW reservdelsnummret (11 siffror).
Kan vara värt ett försök.
Kapten Stofil skrev:Undrar varför det här inlägget postades om en timme? Har jag rest i tiden?
SuperMek skrev:Haha, klockrent grabbar! Tillbaka till framtiden IRL! Så ska det vara...
Jag har ingen aning om varför tiden är ur led. Det är säkert något datakollijox bakom det hela.
SuperMek skrev: En flygande tegelsten kan ju bara aldrig vara fel, eller hur?
Kapten Stofil skrev:Gummiklubba hjälper säkert, åtminstone tillfälligt. Slå inte på glaset bara
Klämma åt kontakterna lite? Kontaktspray?
Marie skrev:Enda chansen är att du sätter spänning på rätt stift medan du har mätarhuset isär, så att du kan lirka med lamphållarna tills alla har god kontakt. De här lösa tryckta kretsarna med kontaktflikar in i plasthålen är ett BMW-"patent" i ren Nobelprisklass...
Om du visste hur mycket jag suttit och bråkat med just detta. Det är inte konstigt att skruvhålen brukar bli uppslitna på de här mätarhusen....
Marie skrev:Kapten Stofil skrev:Gummiklubba hjälper säkert, åtminstone tillfälligt. Slå inte på glaset bara
Klämma åt kontakterna lite? Kontaktspray?
Kontaktsprej rekommenderar jag INTE. Det har en förbenad förmåga att ta sig in till glaset, och då får man ännu mer att plocka isär. Gissa hur jag vet....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst