Kovlingen skrev:Ja dessa reklamgubbar får du lita på . Vem betalar deras däck ?
Ingen koll på detta men så mycket erfarenhet det finns på detta forum
skulle jag bara skriva en fråga "vad ska jag köpa till detta.... "?.
Reklam kostar pengar och nån ska betala , och blir du och jag
Dennis Johansson skrev:Till tunga mc var det bland annat Pirelli Scorpion RAlly som ansågs bäst ihop med ett annat betydligt billigare däck.
Vet du vilket det var Neutral?
Odd Arne skrev:Jeg husker ikke hvor, men jeg har nylig lest at "billig" og "ukurant" SAVA fikk veldig gode testresultater for grusdekk.
Dennis Johansson skrev:Odd Arne skrev:Jeg husker ikke hvor, men jeg har nylig lest at "billig" og "ukurant" SAVA fikk veldig gode testresultater for grusdekk.
Kanske var så de hette... hmmmm
Gunnar Elmgren skrev:Ett dilemma med "nabbadäck" fram är, att mönsterklackarna gärna blir väldigt snedslitna vid körning på asfalt.
Min teori är, att det beror på hur man bromsar. Grova däck blir gärna rätt så varma vid högre farter på asfalt. Varmt gummi är mjukt, och höga, mjuka klackar "viker" sig troligen ordentligt vid lite kraftigare inbromsning med frambromsen. Det ger väldigt stort slitage i klackarnas "framkant", och däcket får ganska snabbt sågtands-profil.
Lars-Erik Holmberg skrev:Någon har tidigare i en däckstråg förordat en däckskombination, där framdäcket är mycket grovmönstrat och bakdäcken mer typ av allrounddäck. Verkar listigt eftersom framdäckets fäste är i prioritet vid gruskörning, och samtidigt får man ett slitstarkare bakdäck.
Undrar om Scorpion (fram) och TCK 70 bak skulle vara en bra combo?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst