I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
av skylt » 2016-06-29/10:12
Jag har problem med instrumenten - klockan står på 00:00 och går inte att ställa om - allt annat funkar - finns det nåt litet knappcells batteri i hojen som kan vara slut?
Nästa fråga gäller inställningen av ljusbilden - gummiupphängningen av lampan gör det svårt att ställa in hjälp höjden på halvljuset - finns det några knep eller modifikationer man jag göra när inställning i ytterläget inte räcker?
Skylt
Skickat från min SGP611 via Tapatalk
> HP2 Sport 09 <
> G650X moto 07 <
[medlem 2658530]
-
skylt
-
- Inlägg: 190
- Blev medlem: 2002-06-18/01:00
av Gunnar Elmgren » 2016-06-29/11:34
Dum fråga kanske, men har Du kollat att strålkastarlampan sitter rätt i sockeln?
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
-
Gunnar Elmgren
-
- Inlägg: 10768
- Blev medlem: 2007-05-22/01:00
av skylt » 2016-07-03/18:08
Gunnar - när jag fick bort gummikåpan så visade det sig mycket riktigt att lampan inte låg an mot lyktbotten pga en slapp fjäder. Problemet löst men jag anser fortfarande att BMW kunde lägga ett par tior mer på mer robusta lyktlösningar - spröd plast och fjädrar känns väldigt billigt.
Vad gäller klockan så gick den plötsligt igång efter att jag ställt den igen från 00:00
Skylt
Skickat från min SGP611 via Tapatalk
> HP2 Sport 09 <
> G650X moto 07 <
[medlem 2658530]
-
skylt
-
- Inlägg: 190
- Blev medlem: 2002-06-18/01:00
av Gunnar Elmgren » 2016-07-03/18:13
Gott att det löste sig!
Nu vet jag inte hur det ser ut på XMoto, men på min XChallenge har jag inte funderat över att lyktan skulle vara klent monterad. Får nästan ta och titta efter....
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
-
Gunnar Elmgren
-
- Inlägg: 10768
- Blev medlem: 2007-05-22/01:00
av skylt » 2016-07-04/22:46
Det är samma konstruktion som på min R12s 2006 men den blir inte bättre för det. På boxern är det hårdplast med o-ring runt på X-MOTO en gummibälg
Skickat från min SGP611 via Tapatalk
> HP2 Sport 09 <
> G650X moto 07 <
[medlem 2658530]
-
skylt
-
- Inlägg: 190
- Blev medlem: 2002-06-18/01:00
Återgå till F, C & G encylindriga
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst