Fredric Fredricson skrev:Jag kan inte argumentera för Biltemabatteriernas kvalitet, eller brist därpå, men så otroligt mycket sämre än BMW original är dom knappast.
/Fredric
BrooklynS skrev:Fredric Fredricson skrev:Jag kan inte argumentera för Biltemabatteriernas kvalitet, eller brist därpå, men så otroligt mycket sämre än BMW original är dom knappast.
/Fredric
jodå, det är de...
Elgasen skrev:Efter jobbet köpte jag mig ett Deka ETX14 på Batteribolaget i stan för 1095kr:
http://www.batterilagret.se/product/2660-mc-batteri-deka-etx14.aspx
Enligt försäljaren skulle det vara bra och det fungerar iaf än så länge utan att någon ABS lampa blinkar.
Någon som har någon åsikt om detta batteri?
Roland Karlsson D4D3 skrev:Ett bra batteri (ex.vis Odyssey) till din K1300R borde du finna på hemsidan för CLP web shop!http://shop.clp.se/sv/
Kovlingen skrev:Å f-n så mycket dyrare Mitt Od-batteri höll lite drygt 2 år och sedan blev det ett nytt
billigt batteri för 600 bagis hos en lokal handlare . Gör jobbet perfekt
F800åkare skrev: större batteri funka i hojen eller orkar den inte med att ladda det?
Håkan skrev:F800åkare skrev: större batteri funka i hojen eller orkar den inte med att ladda det?
Större batteri är inget problem, mer än att det blir tyngre.
Thomas Stadin skrev:Tänk på att Lithiumbatterier tappar mycket i kyla. Det skiljer antagligen mycket mellan olika batterier på den punkten.
Hondan, som jag kör emellanåt, har aldrig startat med kallt Shoraibatteri då tempen krupit ner mot nollan.
Med ett större Lithiumbatteri kanske det hade blivit bättre men då också mycket dyrare.
Ett vanligt AGM-batteri för 700-900:- gör jobbet på ett utmärk sätt.
F800åkare skrev:Thomas Stadin skrev:Tänk på att Lithiumbatterier tappar mycket i kyla. Det skiljer antagligen mycket mellan olika batterier på den punkten.
Hondan, som jag kör emellanåt, har aldrig startat med kallt Shoraibatteri då tempen krupit ner mot nollan.
Med ett större Lithiumbatteri kanske det hade blivit bättre men då också mycket dyrare.
Ett vanligt AGM-batteri för 700-900:- gör jobbet på ett utmärk sätt.
Som jag förstått det räcker utttaget av att tända helljuset 1 minut för att värma batteriet nog att ge kraft för start i kallt klimat. De måste värmas för att funka kallt.
Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst