Daniel Bonnér skrev:Verkar som att det är en liten Mini-GS på intågande i form av en enstånka. Modellnamnet tycks bli G 310 GS. Det skall bli kul och se denna live på sikt.
http://www.advpulse.com/adv-bikes/bmw-g310gs-revealed/
Daniel Bonnér skrev:Det verkar även som Suzuki är på gång med en V-Strom 250
http://www.advpulse.com/adv-bikes/suzuki-strom-250-dl250-concept/
Gunnar Elmgren skrev:Jodå Thomas, dom finns!
Vi har en CRF250L, den är visserligen lite i tyngsta laget (140 kg eller så) men hyfsat låg är den, och det är busenkelt att sänka den 3-4 cm till.
Ingen racer, men den är löjligt lättkörd och gör sitt jobb snällt!
Kan tänkas att den blir till salu när (om) G310GS väl kommer!
Daniel Bonnér skrev:Honda visar uppdaterad CRF250L och en ny CRF 250 Rally, båda med ABS:
http://www.hondamc.com/hojar/honda-crf250l-2017/
http://www.hondamc.com/hojar/honda-crf250-rally-2017/
Dyrt, sannolikt. Det är ju en BMW .Daniel Bonnér skrev:Har vi någon indikation på var den ny 310 GS hamnar prismässigt?
Max Mad skrev:Dyrt, sannolikt. Det är ju en BMW .Daniel Bonnér skrev:Har vi någon indikation på var den ny 310 GS hamnar prismässigt?
Daniel Bonnér skrev:Jag väntar fortfarande på den heliga graalen, en 450 med lång servicintervall, bra fjädringskomponenter, hyffsad vikt och abs (avstägningsbar på bakhjulet).
MichaelWa skrev:Jag tog leverans på min G310GS igår och för mig börjar ett nytt kapitel nu.....
Har sedan 13 kört GS L/C:n med ny hoj vartannat år så 13 blev en 15,den blev 17 en Rallye.
Dock så åker jag ju inget på hojarna men vill ändå ha hoj och det ska va en ny, åker absolut inte grus och de kommer inte ut i regn.
När jag åker hoj så är det en högtidsstund och bara få va ett med hojen, kan leva på den turen länge.
Dock hade nu förnuftet hunnit ikapp och börjat fundera lite på vad jag gör med pengarna, fick tex lägga 70000:- från 15 upp till 17 Rallye hojen och det är mycket när man inte kör.....
Sålde Rallye och fick i princip igen pengarna (mycket mindre förlust än de 70") och köpte nu istället en G310GS för 60000:- som kommer funka för mina i snitt 170 mil per år.
Det ska bli spännande detta och är det helt fel så finns säkerligen "stor" GS kvar att köpa
Återgå till F, C & G encylindriga
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst