farmerlip skrev:Det är jag som yrar ..
farmerlip skrev:Det är jag som yrar ..
farmerlip skrev:Räcker en 10mm² kabel till startmotorn?
Izvor skrev:Hej
Føreslår att du borrar hål i den bakdelen och integrerar in bakljuus och blinkers eller en sån ledstripes..
Hasse Gustafsson skrev:Svårt att bygga snygg café på en BMW. Tycker ditt bygge är bland de bättre.
Vad som ofta händer är att bakdelen på ett café-bygge blir väldigt naken och
framänden ser ''överlastad'' ut.
I ditt fall skulle jag ta bort gummidamaskerna på framgaffeln för att få ett smäckrare intryck.
BmwMats skrev:Ser ut som ett riktigt lyckat projekt !
/Mats
Izvor skrev:Snyggt!
Gillar starkt din lösning på växelpedalen! Hadde jag sett det tidigare hadde jag snott ditt patent. Men det går väl fler tåg..
farmerlip skrev: Säter på fredag och då tänkte jag vara med och brumma lite.
Kovlingen skrev:farmerlip skrev: Säter på fredag och då tänkte jag vara med och brumma lite.
Inte långt till Falun https://goo.gl/maps/7UtsRKYxopA2
Knyt fast ett tält och kom och visa upp den
viewtopic.php?f=31&t=26423
Kovlingen skrev:Det är bara att ställa den så högtänd som det går utan att den spikar eller
jobbar emot sej själv på tomgång . Tanka även max oktantal .
Detta var kul på 60/70-tals bilar där inte
all electrohysteri hade hunnit med att få sitt genombrott fullt ut .
NU är det säkrast att inte röra nått för det blir oftast bara sämre
Det var inte bättre förr , men lite roligare
farmerlip skrev:Jag är uppväxt på gamla bubblor...
Kör safe och låg tändning, vill inte bränna nått..
Den går otroligt varm om jag ställer på tändningen och tomgången blir sjukt hög.
BrooklynS skrev:Byt däck innan besiktning... annars toppenhoj!
Brooklyn Garage
Kovlingen skrev:Herre Jösset va tufft
farmerlip skrev: Men det hade varit ballt på någon bandag
farmerlip skrev:Nu har hon gått 5 mil typ.
Rätt kul att köra. Förvånansvärt smidig växellåda.
Växellådan var min största farhåga, att den skulle vara seg och svårväxlad.
Står man still kan ettan vara lite krånglig att få i, väl igång glider alla växlar i utan problem. Växla utan koppling var inga problem heller.
Min vajerlösning på bakbromsen fungerar såpass bra att jag kan låsa bakhjulet på asfalt.
ISR-pumpen och stålomspunna slangar gör så att jag kan låsa framhjulet på asfalt också! Det sitter iofs bakelitdäck på....
Återstår att fixa bromsljus och nummerplåtsbelysning, sen besiktning.
BmwMats skrev:farmerlip skrev:Nu har hon gått 5 mil typ.
Rätt kul att köra. Förvånansvärt smidig växellåda.
Växellådan var min största farhåga, att den skulle vara seg och svårväxlad.
Står man still kan ettan vara lite krånglig att få i, väl igång glider alla växlar i utan problem. Växla utan koppling var inga problem heller.
Min vajerlösning på bakbromsen fungerar såpass bra att jag kan låsa bakhjulet på asfalt.
ISR-pumpen och stålomspunna slangar gör så att jag kan låsa framhjulet på asfalt också! Det sitter iofs bakelitdäck på....
Återstår att fixa bromsljus och nummerplåtsbelysning, sen besiktning.
Trevligt att se en sådan fin hoj där du har gjort om så pass mycket... Riktigt inspirerande må jag säga...
Riktigt snyggt bygge !
Lycka till med besiktningen och njut sedan av en riktigt lyckad caféracer
/Mats
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster