hebymats skrev:Iridiumtändstift gör susen men det kanske inte är lösningen på ditt problem.
När man startar ska man inte röra gasen det påverkar också tomgången vilket jag märkt på min dakar.
Rogge skrev:Min hoj har ca 1800 r/min i tomgång vid kallstart och går väldigt sakta ner till 1400 r/min efter ca 4 min.
Har ni alla samma beteende på era, skall det vara så....???
Rogge skrev:Har nu bytt alla gummidetaljer mm omkring insuget, provkörde idag och problemet kvarstår. I och med att tomgången påverkas med rullning......kan ABS-givaren (som är lite naggad) eller annan givare påverka det hela....???
BrooklynS skrev:Spraya startgas runt insuget när motorn går på tomgång. Suger den tjuvluft någonstans kommer varvtalet att öka.
Rogge skrev:Ingen som har svar på hur tomgångsvarvet ligger direkt vid kallstart på era hojar av samma modell...???
Rogge skrev:Hej igen, har nu konstaterat att med riktigt genomvarm motor så är den något högre tomgången endast relaterad till rullning på bakhjulet och ej fartvind. Ställde hojen på centralstödet, gasar och släpper och tomgången går direk ner som den ska. Men om jag samtidigt snurrar bakhjulet och gasar och släpper så ligger tomgången kvar högre tills bakhjulet stannat, då går tomgången direkt ner......väldigt störande......konstigt beteende va....???...finns någon misstänkt givare i eller omkring drivaxeln i motorn som kan krångla...???
Rogge skrev:Ja mysteriet tätnar eller hur Gunnar, ja det är ABS på denna......jag bara snurrar hjulet med handkraft när hojen står på centralstödet. Visst är det ett märkligt beteende....???
Rogge skrev:Ja, då har jag provkört och felet ligger kvar med urkopplad ABS och hastighetsgivare. Kopplade tillbaka och ger nu upp, troligen är det någon djävla digital elektronik som spökar......då är man som vanligt rökt....
Rogge skrev: kolvringen
Håkan skrev:Rogge skrev: kolvringen
Akta dig, nu blir Kovlingen arg.
Rogge skrev:Hej igen, ber tusen gånger om ursäkt. Skyller på slarv och trötthet......kovlingen ska det självklart stå....
Rogge skrev:Frågar igen......ingen som vet var neutralgivaren sitter....???
neutral skrev:Verkar sitta framför framdrevet.
Återgå till F, C & G encylindriga
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster