Thomas Stadin skrev:Max Mad skrev:Jo, det kan vara skönt att slippa bekymra sig för den saken, men nu skall jag iväg om 9 dagar, så det känns som lite kort om tid att hålla på med batteribyte, eftersom jag inte är ledig dessa nio dagar.
Det får bli en sväng in till TT i Hamburg och införskaffa ett par startkablar (till Mc) om de inte finns att tillgå på betydligt närmare håll och till ett humant pris.
Där hade jag nog tänkt om eftersom:
1) jag vet att du ska köra i Marocko.
2) det är i värmen som batterier verkligen tar stryk
3)
att köra runt med ett batteri med ett dåligt batteri (med hög självurladdning) tar extra hårt på värmekänsliga komponenter som laddningsregulator, generator, rem mm4) i Marocko kanske det inte är lika tätt mellan BMW-handlarna eller batterihandlarna som här - byt i tid och minimera potentiella möjligheter till fel och följdfel.
Det är naturligtvis ett betydligt sämre alternativ än att köpa ett nytt batteri, men då kvarstår några frågor.
Varför får jag inget felmeddelande (avseende batteriet) på displayen, om batteriet är dåligt ?
När jag servade hojen (tror det var hos Kenneths sist), varför har dom i så fall inte talat om för mig att batteriet behöver bytas, när dom gör diagnos på cykeln ?
Sedan kvarstår problemet med
var Jag skall hitta ett kvalitetsbatteri inom de närmsta dagarna ? Därtill är jag har bara ledigt i morgon och på måndag, de andra dagarna jobbar jag, inklusive dagen innan avresa, och jag har inte cykeln parkerad i direkt anslutning till bostaden, s a s.
Det gör att jag får montera batteriet avresedagen, (i princip) och det känns väl sådär. Inget oöverkomligt problem, men som sagt, var hittar jag ett kvalitetsbatteri (till rimlig kostnad) inom de närmsta dagarna (om det nu är så att det är batteriet som är dåligt)?
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~
Numera utan hoj.