Kan bara tänka mig att ett fordon med ABS sätter felkoder (och tänder varningslampa) om man har tändning på. Både främre och bakre hjul skall ju snurra ungefär lika fort, annars får man ovillkorligt en lamptändning och styrboxen sätter en tillfällig felkod. Denna felkod har dock "mössa" på sig och försvinner efter X antal omstarter.
Detta gäller generellt för ABS-utrustade fordon som jag har arbetat med, borde vara likadant på BMW-cyklar också.
Gällande tändning + handbroms aktiverad samtidigt som man startar, det har jag inte hört talas om, men det är ju inte omöjligt i teknikens och elektronikens fantastiska värld.
Har åtskilliga exempel på hur (bil)industrin har släppt buggar i mjukvarorna, som kunderna knappast kommer att märka av under fordonets livslängd, men som faktiskt finns och man medvetet hoppas och tror att kunden misstänker eget handhavandefel i vissa lägen, men egentligen är det en bugg i mjuk/hårdvaran som inträffar vid vissa intervaller.
My five cents...
/Mats
Ahhh, PS Grattis till blankt papper !!!