Kovlingen skrev:Det var väl sättet de skriver på . Överstruket pris (som inte finns) och rabatt på ca. 40 % .
Även att man kan köpa "tummen upp" och bli uppflyttad på listan av de som visas på skärmen .
Det slutliga priset blev väl ungefär detsamma , men sättet att göra det på ...
Annars är det ju ett bra sätt att hitta hotellboende .
Olof Eriksson skrev:Förstår inte varför folk tycker detta med Booking.com är konstigt. Tummen upp får de som uppfyller ett visst kriterium. Samt är villig att betala för det. Liknande kan du se på Blocket. Du kan betala lite extra så syns annonsen lite bättre. Och givetvis i bägge fall är det kunden som betalar detta. Att tro något annat är ju korkat.
Jag tycker Booking.com Hotells.com mfl är grymt bra sajter. Specielt om jag skall boka boende på hotell jag inte har stenkoll på. Via dessa sajter har jag en större trygghet i att det finns ett rum reserverat för mej. Om inte så skall dom lösa detta. Även om det tar lite tid. För alternativet är att betalat direkt till ett hotell via en betalsajt kanske en månad innan jag skall dit. Det enda jag vet är att pengarna då dragits från kontot. Och jag fått ett mail om att jag fått en bokning.
Nu har jag kanske blivit extra säkerhetsmedveten då jag jobbar inom it sidan sen 20 år. Och jag vet hur enkelt dett är att skapa fejk sidor. Och att det sker hela tiden att folk blir blåsta på allt möjligt. Särskilt semester boende. Så att spara 10-15 procent på okäntboende på redan låga turistpriser i söderland med direktbokning är inget jag gör. Vill jag komma billigare undan sover jag i tält i stället!
My five cents ...
Märkligt för att vara Frankrike. De var långt före Sverige med kortbetalningHasse Gustafsson skrev:Jag har en negativ upplevelse där vi bokade via Booking.
Bokat hotell i Castellane Frankrike. Efter 3nätter så vid utcheckning krävdes vi på kontant
betalning! Som vi alltid har kontanter med oss så kunde vi betala, men hur många har
det idag när kortbet. är vanligt?
Kapten Stofil skrev:Märkligt för att vara Frankrike. De var långt före Sverige med kortbetalningHasse Gustafsson skrev:Jag har en negativ upplevelse där vi bokade via Booking.
Bokat hotell i Castellane Frankrike. Efter 3nätter så vid utcheckning krävdes vi på kontant
betalning! Som vi alltid har kontanter med oss så kunde vi betala, men hur många har
det idag när kortbet. är vanligt?
Skickat från min HUAWEI CAM-L21 via Tapatalk
Gunnar Elmgren skrev:.Booking.com har väl f ö som krav att hotellen ska acceptera kortbetalning, för att kunna säkra bokningarna.
Bror Gårdelöf skrev:Det hela kokar väl ner till tre saker:
1. Man köper en tjänst av booking.com - och tjänster kostar pengar. "Det finns inga gratisluncher."
2. Deras marknadsföring är ohederlig - vilket definitivt inte är unikt! De anger "ordinarie" (= höga) priser, som inte finns, och anger det ordinarie priset som kraftigt rabatterat.
3. Hög plats på rankinglistan presenteras som ett resultat av, vad många gäster tyckt - men är i själva verket en av hotellet köpt placering.
Lars-Erik Holmberg skrev:Gunnar Elmgren skrev:.Booking.com har väl f ö som krav att hotellen ska acceptera kortbetalning, för att kunna säkra bokningarna.
Nej, det stämmer inte. Jag har bokat hotell i Booking Com som krävt kontant betalning, och där det också angetts i bokningsformuläret.
Jag är korkad .Olof Eriksson skrev:Att tro något annat är ju korkat.
Kunde inte sagt det bättre själv.Magnus Brobeck skrev:*SNIPP* och här får man för några tior (om man bokar ett rum) en överblick på tillgängliga hotellrum på en ort. Själva reseupplevelsen blir för min del åtskilligt mycket bättre när man slipper lägga timmar på att köra runt och leta efter hotell eller ringa 10 hotell för att se om de har ett rum och vad det kostar (och sedan ringa åter till det billigaste och hoppas på att rummet finns kvar, gör det inte det så blir ju slutkontentan i princip detsamma som med tjänsten).Med vänlig hälsning, Magnus *SNIPP*
Buster skrev:En bekant har dock råkat ut för att nån utomlands tömde kortet och det var ett halvår efter en mc-sväng i ett öststatland, där just Booking brukats.
Stefan1976 skrev:Ville bara lägga till att jag och frugan även blivit brända. Men vi har haft bra erfarenheter från andra aktörer som t.ex. http://www.interhome.se när vi åkt i alperna och i italien. De var väldigt hjälpsamma över telefon, något vi inte upplevt innan!
Jag är också intresserad av att få veta på vilket sätt du fått problem. Jag har säkert bokat ett hundratal gånger men inte haft några allvarliga problem, och i de fall det faktiskt varit problem, har booking.com löst det snabbt och smidigt.Olof Eriksson skrev:Stefan1976 skrev:Ville bara lägga till att jag och frugan även blivit brända. Men vi har haft bra erfarenheter från andra aktörer som t.ex. http://www.interhome.se när vi åkt i alperna och i italien. De var väldigt hjälpsamma över telefon, något vi inte upplevt innan!
På vilket sätt har du blivit bränd? Jag ser gärna att man utvecklar kritik mot ett företag av två skäl. Det ena är att vi vill ju veta hur du gjort och dra lärdom. av det. Det andra skälet är att se om du har fog för det du skriver. För det är så många som klagar på forum och på FB på produkter och företag. Och sen visar det sig att det är personen i fråga som inte gjort eller läst rätt.
Nu misstror jag inte dej i detta fall. Då det har blivit fel för flera personer. Men likväl det är bra att veta vad som hände dej och hur Booking.com skötte det hela.
Sant, det är en teknik jag själv använt mig av på senare tid . Kan ju också lägga till att Booking.com skryter med att det inte innebär några boknings eller kreditkortsavgifter genom att använda sig av deras tjänster, men vad dom inte berättar är att hotellet får betala 10 % till Booking.com på priset som anges på bokningssajten, och dom pengarna skall ju tas från någonstans .F800åkare skrev:Tjänsterna kan vara bra för att se vilka hotel som finns på en ort och sen ringa direkt till hotellet istället. Men jag ser inget mervärde som gör att jag vill betala extra för att boka via mellanhand, man kan ju bara köra google och namn på orten och hotell så får man upp alla.
Så sant som det är sagt, men Booking.com (och liknande tjänster, skall nämnas) har en fördel: Det är förbenat bekvämt att nyttja dessa och man slipper att planera så mycket i förväg, utan när man tycker att det börjar att knyta ihop sig, är det väldigt enkelt att hitta boende för natten. Men, vilket konstaterats ett flertal gånger; Bekvämligheten kommer med ett pris . Och det har visat sig att jag, med stigande ålder, har blivit väääldigt bekväm av mig .Bror Gårdelöf skrev:Som sagt: "Det finns inga gratisluncher." Företaget levererar en tjänst, och någonstans måste någon betala för den. Som regel blir det hotellkunden i slutändan.
Således är det föga underligt, att om man ringer hotellet och bokar, kan man få ett bättre pris än på såväl booking.com och liknande tjänster som på hotellets egen hemsida! Det sistnämnda har jag varit med om mer än en gång - och det förstnämnda kommer sig naturligtvis av, att hotellet inte behöver betala något till bokningsföretaget.
Återgå till Reseplaner & resetips
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster