Jag har också en R90S -74.
Som Håkan skriver ovan, var alla 74:or lackade i ”Rauchsilber”, handtonat med guld-randning.
1975 kom även en alternativ lack, ”Daytona orange” även den handtonad, med röd randning.
Detta är de enda två färger R90S levererats med, så Din svarta är definitivt omlackad (och om den var vit innan, har den lackats om minst två gånger).
Snygg hoj annars, men värdet dras ner av att lacken är ”fel” och att den saknar några original-grejor (emblemen på sidokåporna, det är inte original ventilkåpor och stötdämparna ser inte ut som originalet, t ex).
Ser även ut att vara "fel" ljuddämpare, R90S ska ha lätt uppdragna dämpare med en liten "knix" - men det är svårt att avgöra av Din bild.
Att Din hoj är en -74 syns bl a på, att bromsskivorna är solida - på årsmodell -75 kom hålborrade skivor.
Du bör även ha den lite skumma handbromscylindern - den sitter inte uppe vid handtaget utan bakom styrhuvudet under tanken, och manövreras med en vajer från bromshandtaget!
Gissar på ett värde på 25-50.000, beroende på mekaniskt skick och om originaldelarna finns kvar.
R90S "Rauchsilber" - troligen en 75:a, då den har hålborrade bromsskivor. Eller så är det en -74 som fått nya skivor. USA-modell är det i alla fall, med tanke på sidoreflexerna.R90S 75-76 "Daytona Orange"