BMWboxer skrev:Sälja extrahjulen?
Är det alu?
Testa RnineT scrambler. Mkt körglädje.
Allan Ericsson skrev:Kravbild:
- Grusvägsduglig
- Skall kunna skjutsa på korta dagsturer
- Skall kunna användas för KNIX-körning
- Skall kunna utrustas med packväskor
- Lättviktsbygge (Inget onödigt, som bara betyder att vikten ökar.)
Thomas Stadin skrev:Sälj din GS och köp en 701 SMC eller en 690 DUKE, eller också köper du motardhjul till din 690E
Bror Gårdelöf skrev:Allan Ericsson skrev:Kravbild:
- Grusvägsduglig
- Skall kunna skjutsa på korta dagsturer
- Skall kunna användas för KNIX-körning
- Skall kunna utrustas med packväskor
- Lättviktsbygge (Inget onödigt, som bara betyder att vikten ökar.)
Ser ut som en kravspec. för en F 800 GS(A).
Allan Ericsson skrev:Jag vill förnya mig: Finns det något uppslag?
Idag har jag den mc-uppsättning som hittills känts som det bästa tänkbara med avseende på den mc-profil jag har. Jag har nämligen en R1200GS -10 med dubbla uppsättningar hjul plus väskor. Dessutom har jag en KTM 690 Enduro R -13 för skogskörning. BMW:n finns framförallt p.g.a. de kontinentresor jag gjort.
Om jag nu tittar framåt, så tror jag att eventuella kontinentresor kommer att göras med flyg+hyrcykel. (Inget mer Autozug-åkande. Det verkar vara ett passerat kapitel.) Då kan jag kanske hitta något att förnya mig med!
Kravbild:
- Grusvägsduglig
- Skall kunna skjutsa på korta dagsturer
- Skall kunna användas för KNIX-körning
- Skall kunna utrustas med packväskor
- Lättviktsbygge (Inget onödigt, som bara betyder att vikten ökar.)
*** Jag kommer nog att uppdatera texten efterhand som tankarna klarnar.
Allan Ericsson skrev: Kanske? Eller en 850GS eller en KTM 1090? Tyvärr är det nog så att en R1200GS fungerar bättre och en sådan står redan i garaget.
mumkas skrev:...Motorer med tre cylindrar är underbara tycker jag efter att ha haft en...
Thomas Stadin skrev:[Du är alltså nöjd med de hojar du har men saknar egentligen en lätt KNIX-hoj.
Som alltid så gäller Motorcyklistens Naturlag: "n+1"
Du har två hojar, n=2
n+1 blir då 2+1=3
Behåll din 690E och BMWn men köp till en 690 DUKE eller en 690/701 SMC. KTM 790 DUKE kan vara ett alt med bra tryck i motorn och låg vikt.
BmwMats skrev:Har svårt att förstå att BMW slutade tillverka denna silkeslena trevliga motor...
BrooklynS skrev:Är cylindrarna i vägen när du kör KNIX? Det tror jag inte...
Erik Nilsson skrev:Är cylindrarna ivägen när du kör Knix behöver du sluta vurpa
Fotpinnarna tar i före, men det är bara att hänga mer.
Knäskrap går bra, för min del begränsar dock däckvalet (anakee 2) och sänkta/breddade fotpinnar (ännu viktigare att hänga). Men den sköter ändå Knix utan Att jag kan klaga.
Visst det är ingen räser, men jag känner inte att jag kör sämre med den än med min tidigare VFR800. Möjligen kör jag något bättre med GSen då jag lättare kör avslappnat med den högre sittställningen
Allan Ericsson skrev:BrooklynS skrev:Är cylindrarna i vägen när du kör KNIX? Det tror jag inte...
Några gånger.
Erik Nilsson skrev:... Men det är ju tråkigt om du byter hoj av "fel" anledning (personlig åsikt från min sida) och dessutom riskerar att byta hoj utan att komma runt problemet.
Låter som ett mycket bättre alternativ!Allan Ericsson skrev:Erik Nilsson skrev:... Men det är ju tråkigt om du byter hoj av "fel" anledning (personlig åsikt från min sida) och dessutom riskerar att byta hoj utan att komma runt problemet.
Jag har fått ett inköpstips: KNIX-hjul till min KTM690E. Då kan jag utöka bredden på mina hojarsenal åt det håll jag vill och detta utan att ruinera mig. Och jag minskar felköpsrisken. Säljer jag mitt Akra-system, så kan jag gå plus-minus-noll.
BrooklynS skrev:Allan Ericsson skrev:BrooklynS skrev:Är cylindrarna i vägen när du kör KNIX? Det tror jag inte...
Några gånger.
Jag drog i mina på brant serpentinväg, men om du haft i dem på slät väg måste du haft fjädringen helt åt h-e för mjuk...
Brooklyn Garage
Buy quality, cry once
Erik Nilsson skrev:Låter som ett mycket bättre alternativ!Allan Ericsson skrev:Erik Nilsson skrev:... Men det är ju tråkigt om du byter hoj av "fel" anledning (personlig åsikt från min sida) och dessutom riskerar att byta hoj utan att komma runt problemet.
Jag har fått ett inköpstips: KNIX-hjul till min KTM690E. Då kan jag utöka bredden på mina hojarsenal åt det håll jag vill och detta utan att ruinera mig. Och jag minskar felköpsrisken. Säljer jag mitt Akra-system, så kan jag gå plus-minus-noll.
Ljud är kul, men det som är roligast är väl ändå själva körningen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst