Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.
Kategoriregler
I teknikkategorin gäller att vi håller oss till trådämnet. Kommer det in OT kommer detta att raderas. Upprepad ohörsamhet med OT i denna delen av forum kan ge varning eller avstängning.

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2017-05-05/18:01

40.JPG
Drevat ner från 44 till 40 bak. Tanken är att få lite lägre varv vid normal speed, men också att kunna nå 60 km/h 8-) Ekipaget är klart för start så vi får vad som händer i helgen :mrgreen:
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav Kovlingen » 2017-05-05/18:20

Väntar på en vetenskaplig redogörelse hur det avlöper :D
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav farmerlip » 2017-05-06/08:37

13maj är det tävling på Gröndal, Eskilstuna.
Användarvisningsbild
farmerlip
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 2015-08-23/12:01
Ort: Hedemora

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2017-05-07/16:53

Kovlingen skrev:Väntar på en vetenskaplig redogörelse hur det avlöper :D


Blev inget nytt hastighetsrekord i helgen. Motorn ville inte varva ur och det kändes som att den gick snålt. Har ju för all del ställbart munstycke, men kedjeskyddet sprack i fästet fram och jag hamnade en smula mitt i Lidingöloppet MTB på cykelvägarna här :D. Så jag vände hem igen. Men drevningen funkar avsevärt bättre för normal körning.
Har gjort en krigsreparation av kedjeskyddet och kört lite i garaget och motorn går bra nu. Fortsättning följer..
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2017-05-07/16:55

farmerlip skrev:13maj är det tävling på Gröndal, Eskilstuna.


Kör ni några race runt Sthlm? Har lite svårt att ta mig till Eskilstuna för att kika då.
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav Bror Gårdelöf » 2017-05-07/17:11

mumkas skrev: Blev inget nytt hastighetsrekord i helgen. Motorn ville inte varva ur och det kändes som att den gick snålt.

Om Du inte redan läst det: Försök få tag i Bosse Rindars underbara kåseri "Nittiåttan" (enligt min åsikt ett av hans allra bästa, vilket inte vill säga lite). Under hans tid i MC-Nytts redaktion skulle man varje år genomföra ett stolleprojekt. Ett sådant var att köra Mälaren runt på en 98-kubikare av den typ, som var vanlig åtminstone fram till andra världskriget - alltså just en trampcykel med påhängsmotor.
Bosse fick låna en sådan, C1307, varpå resan genomfördes med tidsenlig förarutrustning: Skinnhuva, celluloidstrut, lång skinnrock och kraghandskar samt tidsenlig kantig väska på pakethållaren - sin tids toppbox.
Bild på detta pryder omslaget till hans kåserisamling Full rulle - men av för mig fullständigt obegriplig orsak finns inte själva kåseriet med! Skildringen av hans öden och äventyr under den turen är direkt dråplig.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav farmerlip » 2017-05-07/18:18

Dust-o-rama i Norrtälje i höst.
Rundbana på grus
mumkas skrev:
farmerlip skrev:13maj är det tävling på Gröndal, Eskilstuna.


Kör ni några race runt Sthlm? Har lite svårt att ta mig till Eskilstuna för att kika då.
Användarvisningsbild
farmerlip
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 2015-08-23/12:01
Ort: Hedemora

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2017-12-21/22:34

Väcker liv i den här tråden igen då suget efter att skruva och att trimma tvåtakt inföll sig den här julen också. Fick tillökning med en small block på 5,2 kg ikväll och det ser hoppfullt ut med pipan. Tanken är att trimma den här motorn lite mera seriöst.
Bilagor
Small block med skorsten.JPG
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav Kovlingen » 2017-12-21/22:47

Waoow ! Ser häftigt ut :D
Edit : Ser fram emot resultatet ;)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2018-01-02/17:51

Duration.JPG
Slipar och mäter och slipar igen och mäter igen.. :)
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2018-02-07/21:40

Gnistan finnes.JPG
Länge sen jag gjorde någon uppdatering men det betyder inte att bygget stått still :) Motorn har varit på plats i ramen ett tag. 50cc-motorn har blivit rejält portad jämfört med sin 66cc-kamrat från förra vintern. Lagren i motorn har bytts mot SKF och en fjädrande kedjesträckare är på plats. Nu testas en något provisorisk installation av ett bättre tändsystem med separat tändspole och gnistan är där :D Har också skaffat en annan tvåtaktsolja i förhoppningen att mina kläder inte ska lukta som de gjorde när jag var 14 år..

Hunden Polly Jean i bakgrunden tar husses mekande med ro :)
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav Kovlingen » 2018-02-07/22:11

Häftigt , Cool , like it :D
Själv skulle jag kunna tänka mej att ha en riktigt prepped "raketare" .
Originalstuk men något som kan ge en 125:a-ägare en hjärtinfarkt :D

Jag får nöja mej med att köra snöslunga istället :mrgreen:

Väntar på nästa del i byggandet :)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2018-02-08/19:24

Kovlingen skrev:Själv skulle jag kunna tänka mej att ha en riktigt prepped "raketare" .
Originalstuk men något som kan ge en 125:a-ägare en hjärtinfarkt :D


Ingen raketare men väl en Crescent. Den skrämmer nog slag på vem som helst..

https://www.youtube.com/watch?v=F1pwge32HdE
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav Kovlingen » 2018-02-08/19:42

Häftigt :D En "Stockholmare" eller ;)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav Bror Gårdelöf » 2018-02-08/20:36

När motorn varvar upp ordentligt, påminner det mig åter om det kåseri av Bosse Rindar, som jag skriver om ovan; "Nittiåttan". Han konstaterade under färden, att den gamla tvåtaktaren som regel inte orkade komma upp i det varvtal, där motorn gick optimalt, utan det blev en hackig färd - med flera mekstopp. "Stundtals verkade motorn tända överallt, utom i cylindern. Jag trodde, att förgasaren skulle flyga av."
Efter att han passerat Mälarens västra ända och börjat återfärden mot Stockholm, kom han till en utförslöpa, som tillät motorn att komma upp i rätt arbetsvarv, varpå det gick undan rätt skapligt en liten stund - i kanske hela 65 knyck. Men säg den glädje, som varar beständigt. Motorn dog, när hans långa skinnrock trasslat in sig i kedjan. :)

Det får mig också att minnas bröllopsresan till Kos 1980. Ön var då inte alls lika sönderturistifierad, som den sedermera blivit, och åtskilliga delar av den var rent idylliska. En dag hyrde hustrun och jag en liten Suzuki 50-kubikare och kuskade runt ön. Hjälmar? Fanns inte, och inga andra skydd heller - men vi höll tämligen modest fart. När jag släppt av henne vid hotellet vid slutet av dagen, tog jag en egen sväng på en rak och glest trafikerad vägsnutt. Hej, vad det gick, när motorn kom upp i rätt arbetsvarv! Men Gud var god även denna dag, så jag klarade mig helskinnad - med ett undantag.

På den tiden hade jag längre hår än nu. Under körningen denna dag hade håret förstås blåst bakåt hela dagen - och blottat en panna, som definitivt inte var förberedd för Medelhavets sommarsol! Det blev en andra gradens brännskada med stora blåsor och snarast lila hudfärg - så resten av vistelsen där bar jag bredbrättad hatt.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav Kenneth » 2018-02-08/21:43

Bror Gårdelöf skrev:När motorn varvar upp ordentligt, påminner det mig åter om det kåseri av Bosse Rindar, som jag skriver om ovan; "Nittiåttan". Han konstaterade under färden, att den gamla tvåtaktaren som regel inte orkade komma upp i det varvtal, där motorn gick optimalt, utan det blev en hackig färd - med flera mekstopp. "Stundtals verkade motorn tända överallt, utom i cylindern. Jag trodde, att förgasaren skulle flyga av."
Efter att han passerat Mälarens västra ända och börjat återfärden mot Stockholm, kom han till en utförslöpa, som tillät motorn att komma upp i rätt arbetsvarv, varpå det gick undan rätt skapligt en liten stund - i kanske hela 65 knyck. Men säg den glädje, som varar beständigt. Motorn dog, när hans långa skinnrock trasslat in sig i kedjan. :)

Det får mig också att minnas bröllopsresan till Kos 1980. Ön var då inte alls lika sönderturistifierad, som den sedermera blivit, och åtskilliga delar av den var rent idylliska. En dag hyrde hustrun och jag en liten Suzuki 50-kubikare och kuskade runt ön. Hjälmar? Fanns inte, och inga andra skydd heller - men vi höll tämligen modest fart. När jag släppt av henne vid hotellet vid slutet av dagen, tog jag en egen sväng på en rak och glest trafikerad vägsnutt. Hej, vad det gick, när motorn kom upp i rätt arbetsvarv! Men Gud var god även denna dag, så jag klarade mig helskinnad - med ett undantag.

På den tiden hade jag längre hår än nu. Under körningen denna dag hade håret förstås blåst bakåt hela dagen - och blottat en panna, som definitivt inte var förberedd för Medelhavets sommarsol! Det blev en andra gradens brännskada med stora blåsor och snarast lila hudfärg - så resten av vistelsen där bar jag bredbrättad hatt.
Det är aldrig fel att vara i hatten [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND TIGHTLY-CLOSED EYES]

Skickat från min SM-J320FN via Tapatalk
''Jag är för gammal för att behöva vara trevlig ''

Röd K1100lt
Användarvisningsbild
Kenneth
 
Inlägg: 893
Blev medlem: 1999-07-22/01:00

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav farmerlip » 2018-02-09/08:43

Norn Speedweekend den 24/2.. förra årets segrare var en liten bit över 70km/h
Användarvisningsbild
farmerlip
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 2015-08-23/12:01
Ort: Hedemora

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2018-02-09/17:35

farmerlip skrev:Norn Speedweekend den 24/2.. förra årets segrare var en liten bit över 70km/h


Och det på en frusen sjö :)

Är inte direkt någon tävlingsmänniska själv. Tror jag.. Vi får se vart den här hobbyn tar mig. Har ju en 50cc numera och funderar på ett bygge med 26" hjul för att kunna få tag på vettigare däck. Vi får se! Än så länge tävlar jag bara mot mig själv :D
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav Bror Gårdelöf » 2018-02-09/20:03

Ja, det var väl tur, att den var frusen. Annars hade nog resultatet blivit sämre.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2018-02-09/20:56

Bror Gårdelöf skrev:Ja, det var väl tur, att den var frusen. Annars hade nog resultatet blivit sämre.


Ok på is då för att slippa flera putslustiga kommentarer :D
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav Kovlingen » 2018-02-09/21:57

Jag är nog inte såå bra på att skruva men en gammal gammal raket-sport skulle få
mej att leta lite i verktygslådan . Nära att köpa en sådan för några år sedan men priset
var för högt i förhållandet till skicket . Dom är ju svinaktigt dyr , även rishögar :(
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav Thomas Stadin » 2018-02-12/16:20

Kul att följa ditt projekt.
På tal om "påhängsmotor":
https://www.youtube.com/watch?v=WREyAicJXkM
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav Bror Gårdelöf » 2018-02-12/17:22

Där har Kovlingen verkligen en Raket-Sport!
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2018-02-14/21:00

Färdig igen.JPG
Kul att ni tycker det är kul att följa projektet :D Och ja, mopeder har blivit himla dyra. Lite därför jag började med detta istället. Dock himla sugen på att ha en Mustang med motor från Zundapp. Svensk moppe och bra motor i kombo.

Nåväl nu är den klar igen :mrgreen: Tändsystemet med separat spole är på plats och gnista finnes. Bara soppan fattas 8-)
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2018-03-02/18:34

Igår blev det dags för premiärstart av påhängare modell 2018 :D Motorn på 50cc är lite mindre men mycket argare :mrgreen: Tyvärr blir det ingen provtur utanför kallgaraget på ett tag p.g.a. det rådande väderläget. Men det ser hoppfullt ut!

https://youtu.be/m6TOmbyQNxQ
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav farmerlip » 2018-03-02/20:22

Låter ju riktigt rapp. Ser ut som stor stinger.
Hur har du portat?
mumkas skrev:Igår blev det dags för premiärstart av påhängare modell 2018 :D Motorn på 50cc är lite mindre men mycket argare :mrgreen: Tyvärr blir det ingen provtur utanför kallgaraget på ett tag p.g.a. det rådande väderläget. Men det ser hoppfullt ut!

https://youtu.be/m6TOmbyQNxQ
Användarvisningsbild
farmerlip
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 2015-08-23/12:01
Ort: Hedemora

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2018-03-02/22:06

farmerlip skrev:Låter ju riktigt rapp. Ser ut som stor stinger.
Hur har du portat?


Kul att du tycker det och ska jag egentligen avslöja det? :D Inget fancy, bara gammaldags hederligt slipande ;)

Hade ingen möjlighet att göra en pipa själv, utan skickade efter denna från från US via ebay. Monterade en universalinsats med lite ludd (inte navelludd) runt den för att få den lite tystare. Återstår att se hur den funkar..

Portade cylindern med hjälp av en gradskiva på vevaxeln. Avgas är lyft och insug sänkt i kombination med jackad kolv och bägge portarna är breddade. Sist jag mätte var durationen på avgas 158 grader, insug 128 och transfer 118. Avgas och transfer ger blowdown på 20 grader vilket var målet. Kanske kan tiderna blivit lite annorlunda efter att ha finputsat och fasat lite i portarna men jag mätte aldrig resultatet efteråt.

Förövrigt har jag bara bytt till bättre kullager och ett bättre tändsystem. Just tändsystemet tror jag gör mycket, särkilt som den gick igång direkt. Toppen är planad också men vet inte hur mycket då jag inte gjorde det själv. Men det hela verkar mycket hoppfullt och vasst :D

Ja vad ska man hitta på nu? Ett bättre luftfilter kanske. En bättre förgasare? Eller att försöka få till den fjädrande kedjespännaren jag inte lyckades med?
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2018-03-02/22:20

Måste tillägga att ekipaget och föraren luktar avsevärt mycket bättre med tvåtaktsolja Castrol Power 1, jämfört med Motul 100 2T. Ännu en vettig uppgradering från modell 2017 :D
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav Hasse Gustafsson » 2018-03-02/22:25

Ska du inte ha drivkedjan fast, alltså bara spänna med justering av bakhjulet?
Sätta en enkel fjädrande ''pinne'' som håller trampkedjan sträckt.
R90s -75,såld
R1200GS -10
Hasse Gustafsson
 
Inlägg: 838
Blev medlem: 2008-11-16/22:16

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2018-03-03/11:26

Hasse Gustafsson skrev:Ska du inte ha drivkedjan fast, alltså bara spänna med justering av bakhjulet?
Sätta en enkel fjädrande ''pinne'' som håller trampkedjan sträckt.


Det fungerar inte så bra på en gammal cykel då ramen är smal och kedjan kommer att skrapa mot ramen. Det är samma anledning till att den fjädrande spännaren jag försökte med inte blev bra. Hjulet på den sitter för långt fram och kedjan tar i ramen lite.
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav farmerlip » 2018-03-04/13:25

Moderata tider. Bara 20 grader blowdown? 17 U-båt kör de flesta med och den verkar funka ok.
Jag ska porta lite seriösare än på känns som tidigare och har börjat bygga bromsbänk.....
Måste vara mycket snabbare på Norn Speedweekend för att ha något i totalen att göra. Nästa deltävling blir på asfalt och då fungerar mitt chassie och erfarenhet perfekt.Tror jag har 8,9 heatsegrar där. Förlorade dock senast på E-tuna pga avsaknad av toppfart.
mumkas skrev:
farmerlip skrev:Låter ju riktigt rapp. Ser ut som stor stinger.
Hur har du portat?


Kul att du tycker det och ska jag egentligen avslöja det? :D Inget fancy, bara gammaldags hederligt slipande ;)

Hade ingen möjlighet att göra en pipa själv, utan skickade efter denna från från US via ebay. Monterade en universalinsats med lite ludd (inte navelludd) runt den för att få den lite tystare. Återstår att se hur den funkar..

Portade cylindern med hjälp av en gradskiva på vevaxeln. Avgas är lyft och insug sänkt i kombination med jackad kolv och bägge portarna är breddade. Sist jag mätte var durationen på avgas 158 grader, insug 128 och transfer 118. Avgas och transfer ger blowdown på 20 grader vilket var målet. Kanske kan tiderna blivit lite annorlunda efter att ha finputsat och fasat lite i portarna men jag mätte aldrig resultatet efteråt.

Förövrigt har jag bara bytt till bättre kullager och ett bättre tändsystem. Just tändsystemet tror jag gör mycket, särkilt som den gick igång direkt. Toppen är planad också men vet inte hur mycket då jag inte gjorde det själv. Men det hela verkar mycket hoppfullt och vasst :D

Ja vad ska man hitta på nu? Ett bättre luftfilter kanske. En bättre förgasare? Eller att försöka få till den fjädrande kedjespännaren jag inte lyckades med?
Användarvisningsbild
farmerlip
 
Inlägg: 120
Blev medlem: 2015-08-23/12:01
Ort: Hedemora

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2018-03-04/19:27

farmerlip skrev:Moderata tider. Bara 20 grader blowdown? 17 U-båt kör de flesta med och den verkar funka ok.


Ja U-båten får nog bli kvar. Något annat är nog mera att krångla till det och ställbart munstycke är ju perfekt på en sådan här motor.

Tiderna är ganska moderata och jag är ingen aspirant på race än så länge, särskilt inte med det här chassiet. Fick tipset från en polare som trimmar tvåtakt (du vet nog vem ;) ) att hålla blowdown på max 20. Min original 50cc låg på 14 och min 66cc på 12. Att använda gradskiva när man trimmar funkar bra för att veta hur det ser ut och vad som händer, fast en bromsbänk i tillägg är såklart ännu bättre.
Pipan var den som såg vettigast ut som jag kunde hitta färdig och som passade rakt av, men jag är osäker på hur bra den kommer att fungera. Kanske originalet funkar bättre, vi får se när jag tar ut ekipaget på vägen.

Nu tror jag att min 66cc ska få lite mer behandling av slipmaskinen och andra lager. Alltid bra att ha en motor i reserv :D
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav mumkas » 2018-10-12/22:24

Ni trodde väl inte att vi somnat in min påhängare och jag? :)

Bumsen har fått de mesta milen i år och påhängaren har stått stilla. Men det blir kanske en tur med den imorgon efter en lyckad start ikväll :D Sen åker den nog upp vardagsrummet igen för lite småskruvande över vintern :D

https://youtu.be/raItHqXiiXo
/Janne
R1200R -17
mumkas
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 2011-08-17/00:18
Ort: Lidingö

Re: Vinterns projekt blev en cykel med påhängsmotor.

Inläggav Kovlingen » 2018-10-12/22:29

Kan jag flytta hem till dej . :D :D Jisses vad spännande ! :)
Väntar på nästa inlägg i detta intressanta ämne :D :D
Nostalgi så det RYKER om det :lol: 8-)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Föregående

Återgå till Ural, KTM och andra främlingar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster

cron