Andreas.P skrev:Hej!
Ny på BMW, och tanken är att skaffa en GS eller GSA till sommaren, men är fundersam på prisnivån.
Har hittat en 02a som gått 6000 mil komplett med väskor och välservad för ca 50 000:-
Är det ett vettigt pris?
Kan man få en "bättre" (nyare) för 50 000:- som är min budget.
Mvh
Andreas.P skrev:Dog intresset för tråden?
Tacksam för svar !
Håkan skrev:Kan också slå ett slag för R1150GSA, för att den inte har servobroms.
Ett i mitt tycke starkt skäl som talar för den.
Ginnies skrev:Håkan skrev:Kan också slå ett slag för R1150GSA, för att den inte har servobroms.
Ett i mitt tycke starkt skäl som talar för den.
Jag hade en 1150 GSA innan min nuvarande 1200 GSA, och den hade el-servobroms. Men det finns säker GSA som hade vanlig broms också.
Tommy Nilsson skrev:Ginnies skrev:Håkan skrev:Kan också slå ett slag för R1150GSA, för att den inte har servobroms.
Ett i mitt tycke starkt skäl som talar för den.
Jag hade en 1150 GSA innan min nuvarande 1200 GSA, och den hade el-servobroms. Men det finns säker GSA som hade vanlig broms också.
Kom väl -03 med servobroms, om jag inte är ute å cyklar.
BrooklynS skrev:1150 hade väl alltid servobroms?
BrooklynS skrev:Synd att det idag inte går att välja låg etta eller hög sexa.
Ginnies skrev:BrooklynS skrev:Synd att det idag inte går att välja låg etta eller hög sexa.
Men det gör det. Jag hade låg 1:a på min 1150 GSA -02. Om växellådan var svart betyder det att låg 1:a är monterad. Annars var växellådan silver färg.
BrooklynS skrev:Alltså, när du köper en ny GSA idag så går det inte att välja vad jag vet.
Håkan skrev: Personligen är jag inte så förtjust i 1150 modellerna
Kovlingen skrev:Min 1150r har nu pinnat på över 13 000 mil och ser inte ut att mattas något . Själv har jag
förbrukat 10 000 av dessa och har under tiden aldrig funderat om den kommer att hålla ihop .
Känns lika trygg hela tiden .
BmwMats skrev:[Det är väl klart, det är ju en BMW
Andreas.P skrev:
Är det fortfarande bättre att vänta eller ligger de hyfsat rätt i pris enligt ovanstående?
Håkan skrev:Andreas.P skrev:
Är det fortfarande bättre att vänta eller ligger de hyfsat rätt i pris enligt ovanstående?
Nu är det nog dags att göra affär, om du vill köra motorcykel i år.
Det är verkligen inte säkert att det dyker upp en hoj till som passar din kravbild så bra.
Lycka till med din BMW!
Andreas.P skrev:Men nu ramla det in svar !
Tack!!
Är väldigt bra input tycker jag.
Har nu lyckats få ner nämnda MC från 47900 till 44000:-
Nybesiktigad
Nyservad (6000 mil)
BMW org sidoväskor
Toppbox
Extraljus
Bra däck
Sist men inte minst, den har rätt färg, Svart.
Röd/silver går helbort, likaså blåvit, gul osv.
Det verkar vara avstängningsbar ABS.
Är det fortfarande bättre att vänta eller ligger de hyfsat rätt i pris enligt ovanstående?
Mvh
BrooklynS skrev:https://www.blocket.se/vi/78526530.htm
Brooklyn Garage
Buy quality, cry once
BrooklynS skrev:Det där är ju ingen Adventure... Varför var inte den i norr intressant då den gått hälften och kostade 15' mindre...? Frakten kostar ca 3.000 om du inte ids köra själv.
Thomas Stadin skrev:Lägg till 10' och du får en 1200 med väskor: https://www.blocket.se/goteborg/Bmw_R1200_GS_78191932.htm?ca=15&w=3
HåkanH skrev:BrooklynS skrev:https://www.blocket.se/vi/78526530.htm
Brooklyn Garage
Buy quality, cry once
Absolut! En knappt inkörd cykel...dubbelstiftare dessutom!
Men eftersom den gått så lite, skulle jag kontakta förra ägaren och försöka luska ut ifall den har stått okörd
i flera år i följd. Har den det finns risk för oljeläckage p.g.a. (fast)torkade packboxar!
Är den körd åtminstone en gång årligen, är det nog ett kanonköp för den som letar en sådan!
Andreas.P skrev:Det jag funderar mest på är att om jag köper den svarta för 44 000:- och vill sälja den om en eller två säsonger,
inte får mer än kanske 15 000:- för DÅ är det ingen vidare affär.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster