Pris på BMW 1150 GS (A)

En kategori för den som önskar råd och erfarenheter om MC relaterade prylar som skall inhandlas. Håll trådarna rena från annat "småprat". Kategorin kommer att modereras hårt.

Re: Pris på BMW 1150 GS (A)

Inläggav BrooklynS » 2018-03-29/21:43

Alltså: skall man köpa begagnat så är det <rätt exemplar> som gäller. Färg är en bonus, utrustning går att komplettera med och allt kokar egentligen ned till en prisfråga. Till R1150GS finns det mängder och åter mängder av grejor att köpa till i efterhand, både nytt och begagnat.

Fel exemplar kan lätt kosta 15.000-20.000 kr i reparation första säsongen. Att prata om "rätt pris" är därför svårt utifrån en bild och ett miltal.
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3704
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: Pris på BMW 1150 GS (A)

Inläggav Andreas.P » 2018-03-29/21:54

Tommy Nilsson skrev:Hur mycket kostar en foliering?



Vet inte, några tusen kanske?
Andreas.P
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 2018-03-15/21:48
Ort: Hudiksvall

Re: Pris på BMW 1150 GS (A)

Inläggav Andreas.P » 2018-03-29/21:57

Kovlingen skrev:
Andreas.P skrev:Det jag funderar mest på är att om jag köper den svarta för 44 000:- och vill sälja den om en eller två säsonger,
inte får mer än kanske 15 000:- för DÅ är det ingen vidare affär.

Det går inte att tänka vinsten eller förlusten i kr. Det är först när du driver en firma .
Du kommer att förlora pengar men vinner nått annat , men jag anser en förlust i pengar
kan vara värt känslan att dra iväg på hojen .
När du väl sitter där kommer du inte att räkna slantarna utan värdet av att bara vara :)
44 stora är ingen stor summa i dessa sammanhang utan det är summan som ryker på en
ny hoj första året ;)
Mitt iofs. värdelösa råd är köp dej en hoj och se inte tillbaka utan bara frammåt på
alla okörda vägar .
Lycka till med ditt beslut :)


Tack för input !

Näe budgeten känns okej som sådan, mina tidigare motorcyklar har legat däromkring allihopa.

Budgeren är inte tajt på det viset att det inte finns marginal, utan det handlar om att det blir enklare att sålla om man har ett tak och inte viker sig från det.
Andreas.P
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 2018-03-15/21:48
Ort: Hudiksvall

Re: Pris på BMW 1150 GS (A)

Inläggav Kovlingen » 2018-03-29/22:03

Tommy Nilsson skrev:Hur mycket kostar en foliering?

Sitt inte och titta på hojen medan du kör ! Du kommer att märka att det och
spelar ingen roll efter ett tag .
Funderar på om du ska hojen till att köra eller titta på :? :D :D :D :D
Köp den hoj du vill ha och fundera på hur rätt du gjorde när du köpte den :mrgreen:
Du får förlåta mina funderingar men ju mer du funderar , ju mindre kör du 8-)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Pris på BMW 1150 GS (A)

Inläggav Andreas.P » 2018-03-29/22:04

BrooklynS skrev:Alltså: skall man köpa begagnat så är det <rätt exemplar> som gäller. Färg är en bonus, utrustning går att komplettera med och allt kokar egentligen ned till en prisfråga. Till R1150GS finns det mängder och åter mängder av grejor att köpa till i efterhand, både nytt och begagnat.

Fel exemplar kan lätt kosta 15.000-20.000 kr i reparation första säsongen. Att prata om "rätt pris" är därför svårt utifrån en bild och ett miltal.


Jo, klart det är svårt att avgöra utifrån bild och miltal likaväl som det är omöjligt att säga om en nyare cykel innebär mindre problem.

Alltid en chansning att köpa begagnat.

Håller med dig på ett sätt, din syn på begköp, och precis så har jag tänkt förut.
Har köpt både motorcyklar och bilar som inte haft rätt färg, rätt utrustning osv och tänkt ordna det efterhand.
Varje gång har det slutat likadant, att jag inte varit riktigt nöjd , och nån saknad utrustning har jag inte köpt utan istället sålt vidare.

Denna gång ska det vara rätt från början.
Andreas.P
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 2018-03-15/21:48
Ort: Hudiksvall

Re: Pris på BMW 1150 GS (A)

Inläggav Andreas.P » 2018-03-29/22:07

Kovlingen skrev:
Tommy Nilsson skrev:Hur mycket kostar en foliering?

Sitt inte och titta på hojen medan du kör ! Du kommer att märka att det och
spelar ingen roll efter ett tag .
Funderar på om du ska hojen till att köra eller titta på :? :D :D :D :D
Köp den hoj du vill ha och fundera på hur rätt du gjorde när du köpte den :mrgreen:
Du får förlåta mina funderingar men ju mer du funderar , ju mindre kör du 8-)


Hahaha sant det.

Men jag känner mig själv såpass att , "barnsligt eller inte" så kommer jag bry mig mycket om färgen. Haha.
Andreas.P
 
Inlägg: 38
Blev medlem: 2018-03-15/21:48
Ort: Hudiksvall

Re: Pris på BMW 1150 GS (A)

Inläggav Kovlingen » 2018-03-29/22:17

Jag gillar blå men man inte få allt , men lite iaf. :D
Har du provkört hojarna eller är det bara färgen som gäller ? ?

Brutalt tips : Köp den där svarta och kööööööööööööööööööööööör !
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Pris på BMW 1150 GS (A)

Inläggav Magnus Brobeck » 2018-03-29/23:20

Andreas.P skrev:Jo är med på din tanke.

Men, vrång som man är, om ska jag köpa då ska det vara precis rätt, annars får det vara.
Begagnat eller ej.
Givetvis blir det tunnt med objekt, samtidigt som jag inte känner att jag måste ha en massa olika att titta på.
Just nu finns det en, och den tänkte jag kika på.

Frågeställningen från början, var indirekt en fråga om just den svarta i Väring.

Och om priset för den verkar OK?
Som sagt 44 000:- Nyservad, nybes med väskor osv.

Inser såklart att det alltid kommer dyka upp bättre hojar, både prismässigt, utrustning, mil, men samtidigt kan man ju isf hålla på hur länge som helst å leta men aldrig bli nöjd.

Det jag funderar mest på är att om jag köper den svarta för 44 000:- och vill sälja den om en eller två säsonger, inte får mer än kanske 15 000:- för DÅ är det ingen vidare affär.

Mvh


Nu skall jag vara lite rakt på sak. Det verkar som du har drabbats av beslutsångest, det kan inte forumet hjälpa dig med. Här får du fler alternativ, inte färre.

Jag stänger tråden nu och lycka till med ditt beslut.

Mvh Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Föregående

Återgå till Köpråd önskas

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster