Gunnar Elmgren skrev:Du får ursäkta, men är hojen ”helt död” (död som i ingenting alls lyser, blinkar eller låter), eller är det bara startmotorn som inte går runt? Eller går den kanske rentav, men motorn startar inte?
Det är rätt stor skillnad på, om instrumenteringen tänder upp och det elektriska fungerar, mot om det inte händer något alls när tändningen slås på.
Är det startspärren som krånglar, står det ”EWS” på displayen - då kan Du med fördel prova med hojens reservnyckel. Blir det likadant med den, är det troligen ringantennen (nyckelavkänningen vid tändningslåset), som Lars Westman föreslår.
Den var helt död, dvs precis som att batteriet var bortkopplat när jag vred på nyckeln.
Pillade lite bland kablarna vid tändningslåset. Då lyste hela skärmen upp, sen tände den och startade som vanligt.
Det kändes som om det var någon kabel som glappade men det är väl mer logiskt att någonting knasar i tändningslåset?
Den funkar som vanligt nu och jag kan inte återskapa felet. Är mest orolig att den ska dö när jag är ute och kör.
Därför jag undrade om det är något känt fel.