Årets premiärtur slutade innan den hann börja
Vid omvridning av tändningen så tändes instrumentpanel upp en kort sekund, för att sedan slockna.
Framlyktan lyser svagt när tändningen är igång, men i övrigt inget liv, instrumentpanelen död, och vid försök av motorstart så hörs inte ett ljud.
Lekmannadiagnosen är att batteriet har dött under vintervilan, jag har inte stödladdat överhuvudtaget.
Imorgon åker jag och köper en CTEK MXS 3.8 laddare. Dessvärre finns inget vägguttag i närheten av parkeringen, så jag kommer behöva montera loss batteriet och ta in det över natten.
Frågan är således finns det något jag bör tänka på innan jag kopplar ur batteriet en längre tid.
Har försökt läsa mig till och sprungit på trådar om att startspärr kan slå in, och tillika att man skulle behöva lämna in på aukt. verkstad för att ställa in datum (enl. bruksanvisning) igen.
Tacksam för alla tankar och tips!