Anslöt ikväll en långs slang till ”vakum-nippeln” i underkant på respektive spjällhus (R 1100 RS -96), fäste slangen på en vägg och fyllde den med lite färgad vätska. När jag startade hojen sögs vätskan direkt och mycket snabbt åt ena hållet. Fick slå av motorn direkt för att vätskan inte skulle sugas in i spjällhuset. Jag antog att detta betydde obalans mellan spjällhusen och försökte justera på respektive spjällhus. Men hur jag än skruvade orsakade jag ingen skillnad: varje gång jag startade motorn sögs vätskan direkt och snabbt över till en och samma sida.
Är det här en betydligt svårare procedur än jag har uppfattat när jag har tittat på Youtube och sett hur andra skenbart enkelt fixar detta med hjälp av egenkonstruerade slang-vätska-lösningar?
PS:
Upptäckte att gummitätningen på den ena vakumnippeln var borta och att jag troligen har kört omkring så – hela förra säsongen! Den tätning som satt på den andra nippeln var sprucken och kan inte ha slutit speciellt tätt.
Vad skulle ni råda mig att göra?