Dennis Johansson skrev:Ok.
Tack.
Men det är inte riktigt det jag är ute efter.
Jag har ju skapat rutterna i BC med waypoint för att veta vart jag skall ha pauser etc.
Det är något fel jag gör med rutten när jag startar den
JAC skrev:Dennis Johansson skrev:Ok.
Tack.
Men det är inte riktigt det jag är ute efter.
Jag har ju skapat rutterna i BC med waypoint för att veta vart jag skall ha pauser etc.
Det är något fel jag gör med rutten när jag startar den
Du måste vara exakt på startpunkten och GPS´n bör ha valt nästa routepoint, så skall det bara vara Starta och kör.
Bättre är att göra som jag skrev tidigare om spår till rutt och sätta en Waypoint där du vill t.ex. pausa och blanda inte in waypointen i rutten som en routepoint. Du ser när du kommer till waypointen att där skall jag t.ex. pausa. Problemet med en massa routepoints är att om du skall starta rutten någonstans mellan start och mål, så måste du exakt veta vilken routepoint, som är nästa. Om du då har kanske 30-40 routepoints, blir det klurigt.
CG Arvidsson skrev:Tipset är nog att man bör lägga start och mål en liten bit i från varandra. Har varit ute för att man kört åt fel håll efter en paus, och avståndet helt plötsligt börjat öka till målet. Nu kan man bara scrolla ut kartbilden och sikta mot rutten och köra mot målet, om jag förstått det hela rätt. Ska snarast göra ett test.
Dennis Johansson skrev:...
Väljer man den som är nästa, så kommer man dit och då är den klar och jag får då starta rutten igen.
...
Thomas Stadin skrev:Dennis Johansson skrev:...
Väljer man den som är nästa, så kommer man dit och då är den klar och jag får då starta rutten igen.
...
Det där känner jag inte igen. Om jag gör så kommer navigatorn att guida mig vidare på rutten då jag kommer till punkten i fråga.
Behöver alltså INTE starta rutten igen. Testa!
Dennis Johansson skrev:Ok
Tack.
Kollade igenom enheten innan jag läste detta och märkte att den var omställd till automatisk rutt omräkning
Men detta var i bilfästet då jag även har tragglat med GSM och headset uppkoppling
Men det stämmer att den räknat om rutt vid uppladdning, tros att båda kartorna skall va den senaste
Thomas Stadin skrev:Dennis Johansson skrev:Ok
Tack.
Kollade igenom enheten innan jag läste detta och märkte att den var omställd till automatisk rutt omräkning
Men detta var i bilfästet då jag även har tragglat med GSM och headset uppkoppling
Men det stämmer att den räknat om rutt vid uppladdning, tros att båda kartorna skall va den senaste
Stäng alla undvikanden.
CG Arvidsson skrev:Idag har jag varit ute och testat en 20-milarunda enligt spårprincipen. Bara lagt den på små asfaltvägar. Helt perfekt att slippa en massa waypoints. Avviker man från rutten så är det bara att sikta tillbaka eller räkna om.
Rundan gjordes på Tourenfahrers navprogram, skickades som en fil, öppnade den i BaseCamp genom dubbelklick. Överförde spåret till Nav VI och där gjorde den till rutt. Detta ruttprogram har flera kartprojektioner samt en satellitbild som går att zooma in. Kanske lite som att gå över ån efter vatten, men det är bara träning som gäler. Basecampkartan tycker jag är ganska tråkig att titta på. Testa gärna att gå in på deras site tourenfahrer.de och den finns överst på sidan.
CG Arvidsson skrev:Idag har jag varit ute och testat en 20-milarunda enligt spårprincipen. Bara lagt den på små asfaltvägar. Helt perfekt att slippa en massa waypoints. Avviker man från rutten så är det bara att sikta tillbaka eller räkna om.
Rundan gjordes på Tourenfahrers navprogram, skickades som en fil, öppnade den i BaseCamp genom dubbelklick. Överförde spåret till Nav VI och där gjorde den till rutt. Detta ruttprogram har flera kartprojektioner samt en satellitbild som går att zooma in. Kanske lite som att gå över ån efter vatten, men det är bara träning som gäler. Basecampkartan tycker jag är ganska tråkig att titta på. Testa gärna att gå in på deras site tourenfahrer.de och den finns överst på sidan.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst