Roger Gross skrev: ALPHA-Racing har patenterat sin lösning och därmed tvingat BMW Motorrad gå en annan, mindre sofistikerad väg.
Måns Ulveståhl skrev:Det blir ett spännande år som avgör om min nästa hoj blir en ny R1250RS eller S1000R.
Bror Gårdelöf skrev:Roger Gross skrev: ALPHA-Racing har patenterat sin lösning och därmed tvingat BMW Motorrad gå en annan, mindre sofistikerad väg.
BMW har väl möjligheten att licenstillverka ALPHA-Racings lösning? Så "tvingat" kan diskuteras. Det kan handla om pengar, prestige eller både-och.
BMW har ju inte varit främmande för att anlita andra företag tidigare; Aprilia tillverkade de första årets F 650, Bimota ritade chassit till K 1200 RS, Rotax byggde första generationens F 800-twinnar (och även stånkorna, tror jag).
Även om det står BMW på mina bromsok, kommer de från Brembo, om jag är rätt informerad - och i alla fall en del av avgassystemet kommer från Lafranconi.
Roger Gross skrev:Nej, det är inte nya 1250-boxern - det är nuv LC-boxern med toppar från ALPHA-Racing.
//Roger G
Håkan skrev:Roger Gross skrev:Nej, det är inte nya 1250-boxern - det är nuv LC-boxern med toppar från ALPHA-Racing.
//Roger G
Ja, jag känner till ALPHA-Racing toppar till LC-Boxer, kännde tydligen inte igen den bilden...
Ska bli mycket intressant att se och provköra 1250 Boxer.
Roger Gross skrev:Håkan skrev:Roger Gross skrev:Nej, det är inte nya 1250-boxern - det är nuv LC-boxern med toppar från ALPHA-Racing.
//Roger G
Ja, jag känner till ALPHA-Racing toppar till LC-Boxer, kännde tydligen inte igen den bilden...
Ska bli mycket intressant att se och provköra 1250 Boxer.
Hej Håkan,
En provkörning kan bli dyr...
//Roger
Måns Ulveståhl skrev:...så när kommer 1300 cc-boxstermotorn, år 2023?
Jag gillar att planera mina inköp
Peter Nordlund skrev:Vet man något om vikten på hela ekipaget?
Jag bara vildgissar på att den kommer öka?
(fråga kommer sig av att jag inser mer och mer hur tung min 1200gs är för mig)
Måns Ulveståhl skrev:...så svårt för BMW att förstå att jag vill ha en RS med S1000R-motor och kardan....
Håkan skrev:Måns Ulveståhl skrev:...så svårt för BMW att förstå att jag vill ha en RS med S1000R-motor och kardan....
Delar din uppfattning.
Men jag vill ha en mindre och lättare GS. Boxermotor 900-1000cc, +100hk, kardan paralevel, telelevel och 21" framhjul.
Roger Gross skrev:...Även en 750-trea baserad på nya S1000-motorn.
En liten boxer med kompressor vore heller inte fel - finns ju bra plats för en kompressor över cylinderplanet.
Den som lever får se, men boxern lever säkert - den är utan tvekan BMW:s signum...
//Roger G
Thomas Stadin skrev:Tittar man på uppdateringarna av småsyskonen F700GS och F800GS till F750 resp F850 så har man liksom tagit några steg bakåt då de båda tex lagt på sig rejält samtidigt som fjädringsvägen för då båda blivit kortare. Hur tänkte man här?
Om trenden står sig med R1250GS kommer det tyvärr inte att bli någon sådan.
Vi håller tummarna att detta projekt har arbetat utifrån andra krav!
BrooklynS skrev:Ersätta Telelever = slut på anledning att välja BMW.
Håkan skrev:Måns Ulveståhl skrev:...så svårt för BMW att förstå att jag vill ha en RS med S1000R-motor och kardan....
Delar din uppfattning.
Men jag vill ha en mindre och lättare GS. Boxermotor 900-1000cc, +100hk, kardan paralevel, telelevel och 21" framhjul.
Another interesting thing that is not decided (or announced yet) refers to the motorcycles. The Long Way team used BMW R1150GS for "The Long Way Round" and R1200GS Adventure for the "Long Way Down". At this moment, Boorman is a brand ambassador for Triumph and McGregor worked with Moto Guzzi. But it won’t be a big surprise to see the guys riding the new BMW R1250GS, rumored to be revealed this fall.
Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst