2654664 skrev:@Håkan: Tack för tippset om FB gruppen. Men jag envisas fortfarande med att klara tillvaron utan FB.
Mvh
Stefan
2654664 skrev: Men i mina senaste efterforskningar hittar jag allt offtare belägg för att Rindar i slutet av 30-talet inte var den enda i Sverige som handlade med BMW motorcyklar. Där dyker det upp andra namn som bl.a. Bredgard/Bredgård.
Det bör även tilläggas att Rindar kom in i bilden inte förrän 1936/37 och då hade man (vilka?) ju redan i början av 1930-talet importerad/sold BMW modellerna med pressade plåtramar och delvis även de tidigare rörram modeller. Även det är ett intressant ämne för efterforskning...
Ja det förekom säkert vid enstaka framförallt akuta insatser att Hasse också behövde åka ut men sett över längre tid så var det undantag snarare än regel. När Gösta Zelle dog så var det Henrik Carlgren, för övrigt från just Kalmar, som axlade rollen som resande mekaniker berättade mamma när jag frågade henne. Och sin mamma måste man ju lita på...Bror Gårdelöf skrev:Minnet av artikeln i Bumsen är, att Arne i alla fall vid ett tillfälle skickade Hans Böge till Kalmar för att fixa en polismaskin över helgen, men jag kan minnas fel.
Rindar skrev:Och sin mamma måste man ju lita på...
Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst