McQueen skrev:.. Men min fråga rör vad ett litium-batteri behöver ha för Ah för att funka.
McQueen skrev:... min fråga rör vad ett litium-batteri behöver ha för Ah för att funka.
Jo, men frågan här är ju inte vilken kapacitet ett blybatteri ska ha, den informationen är lätt att googla fram (19 Ah), utan vad ett litiumbatteri behöver ha för att det ska fungera i en BMW-boxer. Min R 1100 RS från -96 till exempel.Bror Gårdelöf skrev:Står det inte i hojens bruksanvisning, vilken kapacitet batteriet (minst) skall ha?
Eh, det är precis det de gör.BrooklynS skrev:Titta också på hur det fungerar när det är lite kallare.
En ”hint” kan också vara att tillverkarna inte monterar dem som original trots att de jagar gram på exempelvis endurohojar...
Man ska slå på tändningen och vänta minst 1 minut för att (vid behov) värma upp batteriet, läser jag på många ställen.stockankare skrev:Jag köpte Biltemas lithium batteri 80-175 väl medveten om att kallstart kunde vara ett problem men med tanken att första startförsöket skulle värma batteriet så att den på andra drog igång.
Teorin stämde men då jag redan vid 8grader var tvungen att trycka 2 ggr på starten för att hysta igång den och vid 4 grader gick det åt fyra fem startförsök innan den startade, obs, inte pga av något annat än dålig startström i kyla.
Behövs inte. Flera distanser medföljer i förpackningen för att kunna anpassa höjden efter behov.erro67 skrev:...man får väl tillverka nån sorts distanskloss och lägga i botten...
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 1 gäst