Kovlingen skrev:Kul info . För 10 år sedan tror jag att vi låg vi på 5000+ . Ni får rätta mej .
wennborg skrev:Idag, 2018-10-31, är vi 7 053 (varav 578 kvinnor) betalande medlemmar i Europas största BMW MC-klubb!
Klapp på axeln till alla!
/Ordförande
Kerstin Berg skrev: 5000 medlemmar
Kerstin Berg
Ordförande
Fredric Fredricson skrev:Men om det nu är sant så är vi alltså på väg att gå om dom.
Kovlingen skrev:Kerstin Berg skrev: 5000 medlemmar
Kerstin Berg
Ordförande
Detta skrevs i ett inlägg "2008-10-05/22:32" så det kan väl inte ha varit så långt ifrån .
Antalet ifråga finns i många inlägg .
Spelar iofs. ingen roll men jag bara klargör vad jag fick antalet ifrån .
Vänliga Hälsningar !
/Håkan
wennborg skrev:Fredric Fredricson skrev:Men om det nu är sant så är vi alltså på väg att gå om dom.
Nja, man kan väl misstänka att HOG också ökar i antal medlemmar år för år, precis som vi.
Fredric Fredricson skrev:Det skulle man kunna misstänka om MC kollektivet som helhet växte, men jag tror inte så är fallet (rätta mig gärna om jag har fel).
Jag tror att BMW MC Klubben har lyckats presentera ett attraktivt erbjudande med klubbförsäkring och annat och vuxit i kraft av detta. Det är inget självklart att klubben skall växa så nåt gör man rätt.
/Fredric
Bror Gårdelöf skrev: H-D-klubben, som var här förra året, satt mest utanför sina stugor, grillade och drack öl."
Bror Gårdelöf skrev:Vi kör i alla fall om dem rent konkret. H-D-klubben hade sitt årsmöte på Kraja Camping året före oss och var väl närmare tusen deltagare. Kommunstyrelsens ordförande Britta Flinkfeldt var årsmötesordförande för både dem och oss, och jag glömmer aldrig hennes ord - ungefär: "Ni i BMW-klubben kör ju verkligen motorcykel! H-D-klubben, som var här förra året, satt mest utanför sina stugor, grillade och drack öl."
Måns Ulveståhl skrev:HD-klubben växte i mina ögon när jag insåg att många hade kört till Arjeplog för egen maskin med diverse olika "omöjliga" HD-hojar, bla choopers och annat skrot med aphäng. Vissa från andra länder.
Min fördom var att HD-hojarna hade fraktats upp med tex tåg.
Inte illa med törstig motor, liten tank, och troligen ofjädrat för många.
Nu blev det i stället många BMW-hojar som valde tåget framför vägen till Arjeplog, vilket skapar en ny möjlig fördom om BMW-hojåkare
Något annat som HD-klubben gjorde bra, vilket jag tycker att även BMW-klubbens skulle ha gjort, var att åka samlad långsam kortege genom samhället.
Tydligen mycket uppskattat av samhället enligt lokalbefolkningen jag pratade med.
Man kan tycka vad man vill om HD-klubben, om deras fransar och annat krimskrams, men det finns hojåkare där som slår många BMW-hojåkare på fingrarna när det gäller att åka mycket och långt.
När det gäller medlemmarna i BMW-klubben så är det kul att antalet ökar, men är det BMW-entusiaster eller "allmänheten" som ökar sin andel i klubben?
Svårt att kunna svara på den frågan, men likväl viktigt tycker jag då det avgör åt vilket håll klubben är på väg mot (BMW-entusiast klubb eller allmän hojklubb.
Personligen tror jag allmänheten ökar sin andel i klubben.
Tiden verkar ha sprungit i väg vad det gäller antalet levande märkesentusiaster i dag. Inte bara BMW.
Ett utdöende släkte.
BrooklynS skrev:.. Det finns många hojåkare som åker långt med sina hojar, de som åker kortast är nog de som inte egentligen förstår varför de har hoj...
BrooklynS skrev:..... de som åker kortast är nog de som inte egentligen förstår varför de har hoj...
Bror Gårdelöf skrev:PS till Kovlingen: I minst två objektiva avseenden kan klubben sägas vara välmående:
1. Vi har sunda finanser.
2. Vi har goda kontakter med BMW Motorrad, som sponsrar klubben under bland annat Mässan och Årsträffarna.
HåkanH skrev: Inte alls kul att köra hoj längre men jag vet inte riktigt varför
Peter Nordlund skrev:Vilken besynnerlig vändning denna tråd tog..
Bror Gårdelöf skrev:Trådarna har ju en tendens att göra det - om inte förr, så när rubrikens fråga/påstående avhandlats "färdigt".
Återgå till Klubb- och forumrelaterade
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst