Pedro skrev:Er det synet mitt det er noe feil på, eller er det veldig liten mønsterdybde på dekkene dine BmwMats?
For øvrig er vel "Dagens bild" en del av "Off topic forumet" så her bør vel grensene være temmelig romslige.....
BmwMats skrev:Oavsett vilket, tips är ju alltid välkomna, då jag inte kände till deras rabatter till oss SMC-medlemmar...
Tack Kovlingen för tipset !!!
Kovlingen skrev:BmwMats skrev:Oavsett vilket, tips är ju alltid välkomna, då jag inte kände till deras rabatter till oss SMC-medlemmar...
Tack Kovlingen för tipset !!!
Hela listan :
https://www.svmc.se/smc/Medlemsformaner/Rabatter/
BmwMats skrev:Pedro skrev:Er det synet mitt det er noe feil på, eller er det veldig liten mønsterdybde på dekkene dine BmwMats?
For øvrig er vel "Dagens bild" en del av "Off topic forumet" så her bør vel grensene være temmelig romslige.....
Jo det stämmer Pedro... Jag får skämmas...
Inte för att bortförklara det hela, men jag kör mellan 3700-3800 mil per år med denna hojen och det blir några byten av däck varje år... Minst två omgångar med däck varje årssäsong vad gäller sommardäck, sedan kör jag dessutom hela vintern på mina dubbdäck, ville spara dubbarna tills det verkligen behövs, så jag skiftar snabbt hjul allteftersom väglag skiftar...
Denna uppsättning däck som jag har på hojen nu är andra uppsättningen, både fram och bak ger upp vid ca 2000 mil och jag tänkte vänta med byte tills våren kommer.
Skäms lite i alla fall...
Pedro skrev:Du behøver ikke skjemmes. Nå er det vel dubbdäck snart og så blir det nye dekk til våren. Har sett mye verre slitasje enn dette
Problemet er vel om polisen skulle komme til å se det...
Kovlingen skrev:Blev detta Ot i en Ot-tråd Det var ju tycker jag bara ett tips när jag såg bilden .
BrooklynS skrev:Kovlingen skrev:Blev detta Ot i en Ot-tråd Det var ju tycker jag bara ett tips när jag såg bilden .
Inte riktat specifikt mot dig!
Men inläggen i tråden skall ändå vara relaterade till ämnet.
En anledning till att skaffa Facebook? :mrgreen
Trevlig helg!
Lazarus skrev:I dag kom den
Perra_II63 skrev:Ha en skön dag och förhoppning om en bra helg alla BMW vänner.
Kovlingen skrev:Minus 28 ! Det du BMWMats
Fy fan vilken hårding
Kovlingen skrev:Nää då . Ganska vanligt med ängelklubbar och wannabes neröver har jag hört
Men då måste man väl vara skallig , ha ett redigt skägg och en drös med tattos .
Kovlingen skrev: Bara att fylla kroppen med tatueringar , stoppa en joint i käften och
besöka klubbstugan då
Bror Gårdelöf skrev:Peter Fondas hoj i den filmen hade väl stelbensram?
Kovlingen skrev:Bror Gårdelöf skrev:Peter Fondas hoj i den filmen hade väl stelbensram?
Fick nog ha "löspumpat" bakdäck
Bror Gårdelöf skrev:Är de något att ha, då?
För mer än 10 år sedan havererade slavcylindern till kopplingen på min Aprilia, när vi passerade Lidköping. Jag fick åka med på färdkamratens Heritage Softail Classic för en lunch, medan en firma tittade på, om de kunde göra något akut. (Det kunde de inte, så det blev till att köra hem utan koppling, men det gick det också, med god framförhållning.)
Den Harleyn var definitivt inte gjord för en vuxen passagerare! När han körde över ett gupp, kändes det, som att jag blev ett par centimeter kortare på kuppen! Så det blev till att ha örnkoll framåt och lägga tyngden på fotpinnarna, närhelst vägbanan såg ut att bjuda på ojämnheter.
Mimmi skrev:Hej Mats!
Hade Du sett ut som Du gör på bilden med Din HD och kommit på den när Du besökte oss hade jag gått in och låst ytterdörren!
BmwMats skrev: Är du säker på att han åkte på en landsväg ?
Bror Gårdelöf skrev:...Han åkte i utkanten av tätorten Lidköping - i ett industriområde - och underlaget var i övrigt tämligen slät asfalt - med någon tvär skarv, som hade en nivåskillnad på kanske 2 cm? Det räckte för att nästintill ge mig en kotkompressionsfraktur!
Jag minns inte, vad mc-firman hette. MC-konsult? Hur som helst blev jag mycket väl bemött där, ... ville inte ha något alls i ersättning! Min framsträckta hand och mitt varma tack fick de i alla fall.
Bror Gårdelöf skrev:Den har Du förvisso alla skäl att vårda väl. Salig Bosse Rindar ansåg K 75 vara en av BMW:s allra mest lyckade modeller. Jag vill minnas, att det enligt honom handlade om, att viktfördelningen blev bättre, när man plockat bort den bakre cylindern från fyran. Lägg till det 240 graders tändföljd och balansaxel, så blev det en kalasmaskin.
Kovlingen skrev:Har du fått snö stackare Vojne Vojne
Är det inte förbjudet att köra med dubbdäck på sommaren
(Skottat 2 ggr. idag )
Mimmi skrev:Hej!
Nu är julgranen fotad.
BmwMats skrev: Ikväll kom det ännu mer lappmögel...
Kovlingen skrev:BmwMats skrev: Ikväll kom det ännu mer lappmögel...
Å jag som ville vara snäll å dela med mej nu när du fått på dubbdäcken
Kovlingen skrev:Jag ljuger sällan och när det händer så kommer sanningen strax efter .
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst