Kovlingen skrev:I Sverige har jag inte hört att det ska vara såå hårt . Själv åkt med Acra utan Kat. men inga problem .
Min kompis på en Japs. fick däremot ett tips på besiktningen att sätta in db-killers tills nästa besiktning .
Kan finnas länder där de är petig som tusan på nya hojar med helfordonsgodkännande .
Kovlingen skrev:Det stämmer nog men hur ofta görs det några ljudmätningar ?
Om jag ser till hur en viss typ av hojar lever bokstavligt talat fan kan det inte vara så vanligt .
De har ju ibland bara grova raka rör och vad jag har sett finns det ingen dämpare .
Monterar man däremot ersättningsrör för katten och tar ur db-killern får man skylla sej själv .
Kovlingen skrev:Det stämmer nog men hur ofta görs det några ljudmätningar ?
Om jag ser till hur en viss typ av hojar lever bokstavligt talat fan kan det inte vara så vanligt .
De har ju ibland bara grova raka rör och vad jag har sett finns det ingen dämpare .
Måns Ulveståhl skrev:E-märkta avgassystem är anpassade efter specifik motorcykelmodell.
Det går liksom inte att ta ett E-märkt avgassystem från en HD och skruva på sin GS.
Dessa E-märkta avgassystem för specifik motorcykelmodell har intyg tillgängliga.
Om inkluderat i helfordonsgodkännandet så har tex BMW Motorrad fixat det åt dig per automatik (ex Akrapovic via BMW).
Om, inte så måste tillverkaren av det E-märkta avgassystemet ha ett sådant tillgängligt vid behov.
Lazarus skrev:Ja, Akrapovic har ju samarbete med BMW, KTM och några till. Jag tänker på alla andra tillverkare av eftermarknadsdämpare som säljs med "intyg".
Återgå till Generella frågor och tips - MC relaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst