Instämmer med "Farfar Anka" angående s.k. glidok.
Antar att du är van att meka men kom ihåg att
bromsarna är livsviktiga och är du osäker på
funktionerna är det bäst att ta hjälp av verkstad!
Oket består av två separata halvor som ska kunna röra sig in och ut med hjälp av två styrpinnar.
Som skydd för styrpinnarna sitter gummidamasker. Dessa styrpinnar ska vara infettade och glida lätt
men fettet brukar försvinna och styrpinnarna blir rostiga och fastnar slutligen helt.
Vet inte om du tagit bort beläggen, men om inte, så drar du loss låssprint 1 och knackar sedan ut pinnen 2
med lämpligt dorn & hammare.
Sedan kan göra ren den synliga delen av de två kolvarna och sen trycka in dem.
Var då uppmärksam på att inte bromsvätskan stiger över maxnivå i behållaren(skadar lackade ytor)!Ang. styrpinnarna får du nog bruka milt våld för att få dem att börja röra sig. Behöver troligen helt tas isär
och putsas upp och smörjas upp med siliconfett el. o-ringsfett.
Hoppas du kommer vidare nu!
- caliper_1.jpeg (60.57 KiB) Visad 2472 gånger
- caliper_2.jpeg (66.59 KiB) Visad 2472 gånger