Bror Gårdelöf skrev:Ser ut som underlag för en given artikel i Bumsen! Jag anar mig till, att Du inte saknar bilder av typen "före" och "efter".
Bara synd, att Bosse inte fick uppleva detta - men han ler måhända i hojåkarnas himmel.
(Jag kan tänka mig, att redaktionen för svenska Classic Bike skulle gå i spinn av lycka över Din renovering. Såvitt jag minns, var det i den tidningen, som Bosse beskrev ursprungsbygget - men av självklara skäl anser jag, att Henning Svedberg bör få första tjing.
Rubrikförslag: "Återuppstånden!")
Färdig manuskript om B.R. på Six Days, BMW G/S historik och i synnerhet Road Scramblern under pågående renovering har varit Bumse redaktionen tillhanda sedan maj förra året... Kom ut senare i MCHK klubbtidningen, om man vill läsa den. Jag tror mer på att det blir en uppföljningsartikelefter färdigställande av BR1968 i någon annan tidskrift framöver.
Och ja - det är verkligen synd att Bosse Rindar inte fick uppleva det. För några år sedan hade jag kontakt med honom. Vi pratade mest om förkrigs R51RS och R51SS. Han berättade då även om RoadScramblern och var helt övertygat att den var förstörd, skrotad eller försvunnen för all tid...Ändå har den funnits i bilregistret hela tiden. Om man bara hade letat efter ramnummret...
//Stefan