Måns Ulveståhl skrev:Stolt över att inga av mina inlägg placerats i pladdertråden.
Det måste betyda att jag håller en extrem hög kvalité på mina inlägg
EDIT: Oops! Sk-it också...
BmwMats skrev: Saknar dagens MC-tur, märks det...
Kovlingen skrev:BmwMats skrev: Saknar dagens MC-tur, märks det...
Å jag som trodde att du ville ha en egen FunClub
Konsument skrev:Judas Priest var som störst i början av 1980-talet. De gav hårdrocken en ny visuell image med sina från s&m-modet lånade läderkläder med nitar.
Jobbar på det, men motståndet( inombords) är överväldigande, för att inte säga, kompakt .Kovlingen skrev:Få nått vettigt ur en Göteborgare är väl ganska svårt
Max Mad skrev:Jobbar på det, men motståndet (inombords) är överväldigande för att inte säga, kompakt .Kovlingen skrev:Få nått vettigt ur en Göteborgare är väl ganska svårt
Jag tog det inte så hårt, Kovlingen. Trodde du förstod det själv . Fast det är ju klart, ni norrlänningar har väl inte gjort er kända för att vara direkt snabbtänkta, eller ?Kovlingen skrev:Max Mad skrev:Jobbar på det, men motståndet (inombords) är överväldigande för att inte säga, kompakt .Kovlingen skrev:Få nått vettigt ur en Göteborgare är väl ganska svårt
Det är lugnt Tony . Jag bara skojade . Vad vore ett forum utan Göteborgare .
Kovlingen skrev:Nä vi tänker först
Kovlingen skrev:Nä vi tänker först
telecaster skrev:Kovlingen skrev:Nä vi tänker först
Hur lång tid tar en tanke?
Kovlingen skrev:Bara en ? ? Köper inte ni , du och Magnus 2 - 3 st. nya varje år
Kovlingen skrev:Handskotta Oj vad ålderdomligt
Roger Gross skrev:Kovlingen skrev:Handskotta Oj vad ålderdomligt
Handskotta!? I helskotta heller - vi blåser upp snön till Kovland...
Där uppe har de rediga snöröjningsmaskiner!
Mvh,
Roger G
CG Arvidsson skrev:Läste på tourenfahrer.de senaste sida att tyska försäkringsbolag börja fundera på obligatoriska airbagjackor vid mc-körning.Tester har visat att skadorna minskar ju större volym på airbagen har. Dessutom vill man införa obligatorisk körsäkerhetsträning vartannat år.
Konsument skrev:Låter som Sverige kommer hitta på något i stil med:
Femårskort på MC, visar du inte upp loggbok med verifierade köraktiviteter samt genomgången obligatorisk kurs, à minimum 1500 kr, i STR-ansluten skola samt aktiv medlem i SMC-ansluten förening så dras körkortet in och du får börja om från noll om du orkar, kan och vill.
Olof Eriksson skrev:Jag är pistolskytt. Och det är exakt så. Dvs aktiv skall du vara. För att få nya licenser. Som skall förnyas vart femte år.
Räknas detta som ett äkta pladder inlägg? I så fall är det mitt första
Olof Eriksson skrev:Jag är pistolskytt. Och det är exakt så. Dvs aktiv skall du vara. För att få nya licenser. Som skall förnyas vart femte år.
Bror Gårdelöf skrev:Å andra sidan är väl detta en av de trådar, som tillåts flyta ut? Min erfarenhet är, att den rätt snart brukar återgå till huvudfåran.
Och finns det någon, som tar illa upp av korrekt terminologi? I fallet förträngning/bortträngning är lekmäns missar legio - liksom psykolog/psykiater (eller psykiatriker, som är det korrekta termen, men även specialisterna själva förkortar den rätt ofta).
Psykologi kan översättas med "läran om själen", medan psykiatri är "läran om själens sjukdomar och deras behandling". De två ligger varandra nära, men de är definitivt inte synonyma. Psykologin sysslar sålunda till icke ringa del med att studera, hur friska människor reagerar/fungerar, och vad vi kan lära av det, medan psykiatrin, som namnet anger, har ett annat fokus.
telecaster skrev:Med risk för att bli rejält uppläxad.
Är det inte för mycket teknik på dagens mc? Jag menar, ska det verkligen behövas en manual om nästan 300 sidor för att förklara alla funktioner? Behöver jag ha all den info som finns på TFT-skärmen, även när jag kör? Visst, det är ju valfritt om jag vill kolla tillgänglig information, prata i telefon, konversera med kamrater framför och bakom, kolla GPSen, lyssna på musik OCH samtidigt köra? Så kommer jag till dessa körlägen som står till buds.
Kanske det skulle vara nog med Rain och Road lägena? Äsch, jag skiter i det här och tejpar över skärmen och surar i garaget en stund.
Fredric Fredricson skrev:Elektronik är nog bra och jag är den förste att prisa ABSens förträfflighet men jag är lite tveksam till antispinn och antiwheelie/stoppie, i alla fall på min hoj (S1000R-16).
Jag har numera övergått till att köra i läge Dynamic-Pro där man inte har ABS bak och ingen wheelie eller stoppie-kontroll samt ytterst begränsad, eller ingen alls, antispinn. Orsaken är att alla dom andra funktionerna (utom möjligen ABS bak) ställt till det för mig på bana där hojen helt plötsligt dragit av på gasen eller nåt när jag som minst förväntat mig det. ABS bak spelar mindre roll men bra att slippa när man kör på grus.
Jag brukade gå över till regnläge när det regnar, och det är inga problem, så länge det regnar. Men när det sen blir torrt och jag, min vana trogen, glömmer byta mode så är regnläget helt omöjligt vid torr väderlek. Kan ta ett par varv av svärande innan jag fattar vad som hänt.
Kanske finns bättre elektronik, S1000R-16 känns lite "primitiv", S1000RR verkar ha vassare el och även andra märken som Ducati V4 Streetfighter och Aprilia Tuono verkar bättre.
BrooklynS skrev:Fredric Fredricson skrev:Elektronik är nog bra och jag är den förste att prisa ABSens förträfflighet men jag är lite tveksam till antispinn och antiwheelie/stoppie, i alla fall på min hoj (S1000R-16).
Jag har numera övergått till att köra i läge Dynamic-Pro där man inte har ABS bak och ingen wheelie eller stoppie-kontroll samt ytterst begränsad, eller ingen alls, antispinn. Orsaken är att alla dom andra funktionerna (utom möjligen ABS bak) ställt till det för mig på bana där hojen helt plötsligt dragit av på gasen eller nåt när jag som minst förväntat mig det. ABS bak spelar mindre roll men bra att slippa när man kör på grus.
Jag brukade gå över till regnläge när det regnar, och det är inga problem, så länge det regnar. Men när det sen blir torrt och jag, min vana trogen, glömmer byta mode så är regnläget helt omöjligt vid torr väderlek. Kan ta ett par varv av svärande innan jag fattar vad som hänt.
Kanske finns bättre elektronik, S1000R-16 känns lite "primitiv", S1000RR verkar ha vassare el och även andra märken som Ducati V4 Streetfighter och Aprilia Tuono verkar bättre.
Det är nog som så att när hojen "plötsligt dragit av gasen" så hade du vurpat om systemet inte funnits där...
BmwMats skrev: Har en god vän som har en nära på ny Jaguar (åtminstone tycker jag att den är ny jämfört med mina fordon), han har så mycket felkoder och lampor som lyser i den bilen, kostar skjortan att lämna på verkstad varje år innan besikning. Samma problem ser ut att återkomma en kort tid efter igen. Så har det varit de år han haft den, och det började krångla strax efter att garantin gått ut...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster