Buster skrev:Vad vill jag komma med allt detta babbel?
Jo... bilar på V (Volvo och VAG) är överreklamerade och ofta kass... men framför allt att ingen går säker.
Därför bör man om möjligt köpa en bil man gillar.
Utgifterna är liksom lättare att ta då.
Buster skrev:Avensis får vara hur gubbiga de vill, men för mig är de klart bättre än tex Volvo.
Varför?
Jo komforten är högre och mätartavlorna är inte vita.
Volvo har vita tavlor med vit belysning... ja, där faller liksom grejen för mig.
Buster skrev:Av vilken anledning lägger du dig i mina tips och tankar?
De är skrivna till TS och du behöver inte svara åt honom.
Det är en retorisk fråga, så försök nu att inte svara...
Ifall du retar du dig på mitt inlägg så rödkryssa och låt moderatorer avgöra.
För övriga kan jag förtydliga mitt långa inlägg: man måste inte ha ekonomi som aspekt när man köper diesel, Volvo behöver inte vara kvalité, kamkedja behöver inte innebära trygghet och framför allt är bil liksom det mesta annat personligt... och att då ge specifika märkes- och/eller modelltips blir oftast bara fel och vilseledande.
Endast Peter själv vet vad som passar, efter han testat och provkört.
...och att i Sverige nämna något illa om Volvo är fortfarande tydligen förenat med ömma tår och märkligt försvar... i vissa led.
Buster skrev:Ifall du retar du dig på mitt inlägg så rödkryssa och låt moderatorer avgöra.
Kovlingen skrev:(Min S60 är inte såå rolig att byta på men behöver inte riva halva bilen)
Max Mad skrev: Naturligtvis har den avtagbar krok.
Thomas Stadin skrev:Kovlingen skrev:(Min S60 är inte såå rolig att byta på men behöver inte riva halva bilen)
...men gör du på rätt sätt då?
Många Volvomodeller hade ju insatser som man enkelt demonterade. De satt med en sprint och därefter plockade man ut hela insatsen framifrån och man kunde därefter enkelt byta lamporna.
Tog max två minuter inkl kaffepausen.
Peter Nordlund skrev:Det går fort i denna bransch...BMW sa bara swisch då försvann den
Jag har funderat som fan på det som sagt här och valt bort flera objekt som antingen har många ägare (typ 10) och som är för "sportiga" och kanske dyrare att serva och kanske kört av personer som är lite gasglada...vad vet jag om dessa saker hjälper.
Hittat en VW Passat Variant
Passat Variant Sporkombi TDI
2WD
Automat
2012
+12000 mil
Full servicebok och besiktningspapper
VW i Värmdö säljer den med garanti
0,46 soppa (Diesel)
170 hk
Känns som en rätt standard med ett litet plus på, det där lilla "kul" jag gärna har med.
https://www.blocket.se/stockholm/Volkswagen_Passat_Sportscombi_TDI_170_DSG_GT__87542788.htm?ca=11&w=2
Ingen här har rekommenderat VW så det kan ju betyda något, snarare tvärtom?
Funderar på hel eller halv försäkring, det enda halv saknar hos Folksam (där jag har min hemförsäkring) är plåtskada som JAG orsaker då får man inget, om man blir påkörd är den likadan som Hel försäkring.
Hel 551 kr/mån där jag bor nu
Halv 384 kr/mån
Känns som halv är rätt för mig.
Åsikter?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst