Måns Ulveståhl skrev: ... har någon någonsin upplevt en silkeslen växellåda till en boxermotor förr?
Magnus Brobeck skrev:Skyll inte på mig, du borde ha blivit varnad och lärt dig av mitt dåliga exempel.
Måns Ulveståhl skrev:Får hoppas att spargrisen räcker.
Ska köpa ny bostad även nästa år.
Bara utgifter...
Fast om jag var rik skulle jag bygga mig ett eget garage i stället
Måns Ulveståhl skrev:"Hockenheim-silver", gladrött, och metallblått ..........
Måns Ulveståhl skrev:Jäkla tyskar...
Trots att min nuvarande R1200RS-17 är både suverän och felfri, så kändes nya R1250RS som en förbättring.
Inte bara motorn, ze damn Germans måste ha pillat på mycket mer.
Den kändes lättare trots att den är tyngre och mer "agile" -svängvänlig.
Bromsarna kändes också bättre, och växellådan - jösses - har någon någonsin upplevt en silkeslen växellåda till en boxermotor förr?
Jäkla tyskar...
Provkör!
Min spargris kommer inte överleva julen i år.
hpngs1000 skrev:Måns Ulveståhl skrev:"Hockenheim-silver", gladrött, och metallblått ..........
Mossblått?
hpngs1000 skrev:Måns Ulveståhl skrev:"Hockenheim-silver", gladrött, och metallblått ..........
Mossblått?
aleleo skrev:Några frågor:
Man ser ibland i annonserna att det är monterat en kromad ljuddämpare. Är detta något mer än en estetisk detalj?
Är det något av utrustningspaketen som innehåller en Acrapovic-dämpare eller liknande?
Hur är originalsätet? Måste man uppgradera till nån komfortvariant eller duger originalet för längre resor?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Peter Nordlund skrev:Blir man trött i armarna av den lite framåtlutande ställningen när man kör en hel dag?
Bror Gårdelöf skrev:Bara en fråga från en okunnig: Sker ingen ändring avseende avgasventilerna? I andra sammanhang beskrivs ju ofta vikten av ett avstämt avgassystem för optimala prestanda (inklusive att enbart utbyte av originalsystemet till mer eller mindre rakar är - utan ommappning - som regel försämrar motorns prestanda, även om den låter mer).
knutk skrev:Bror Gårdelöf skrev:Bara en fråga från en okunnig: Sker ingen ändring avseende avgasventilerna? I andra sammanhang beskrivs ju ofta vikten av ett avstämt avgassystem för optimala prestanda (inklusive att enbart utbyte av originalsystemet till mer eller mindre rakar är - utan ommappning - som regel försämrar motorns prestanda, även om den låter mer).
Som du har oppfattet, Shiftcam påvirker kun innsug kamm-aksling.
Gunnar Elmgren skrev:Med det sagt - tur vi är olika, och att det finns hojar som passar de flesta av oss.
Roger Gross skrev:Det finns många orsaker till varför marknaden sätter GS/GSA främst...
Roger Gross skrev:RS-en är lättast och lägst vilket uppskattas av kortbenta förare
Måns Ulveståhl skrev:Roger Gross skrev:RS-en är lättast och lägst vilket uppskattas av kortbenta förare
[Söndercurlade Millennials mode on]
Jag känner mig kränkt!
[/Söndercurlade Millennials mode off]
Spot on.
MVH,
Kortbent
Måns Ulveståhl skrev:Därmed inte sagt att GS är fel alternativ för alla. Gunnar tex uttrycker varför just han föredrar GS.
Många heter Gunnar - dock inte alla.
BrooklynS skrev:Läs igen; jag framhåller RS som ett underskattat och mycket bra koncept som fler slentrianGS-are borde prova.
DO D1
(R100RS-78, R1100RS-00, R1200ST -05)
R1200GSA-15
Roger Gross skrev: Tycker nog att diskussionen börjar ta en fel väg om man börjar påstå att den ena modellen är bättre än den andra.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst