adonizz skrev:Är det bara ett göteborgsuttryck? att mc´n mööar?!"!Adonizz
Claes Jonsson skrev:Då kan det vara tomgångsmotorn.
Det var det på min F650 GS Dakar 2004, som betedde sig liknande.
Den går trögt som en gammat byrålåda.
Kenneths Mc bytte min igår, och det var en helt annan hoj att köra hem.
Här kan man hitta den:
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/ ... d=03252011
13-Fuel preparation, Trottle housing assy och sen nummer 06 Idle control device.
adonizz skrev:Ok.
Imorgon Lördag åker jag till BMW - Göteborg och beställer Filter och Bränsletrycksregulator vilket enligt BMW sitter ihop. 1100:-
Funkar inte det så byter jag ....vad hette det nu..... tomgångsmotorn?
Tack för er hjälp. Kanske finns det ljus i tunneln....
Återkommer efter mek.
Kör lungt....
Gabbe skrev:Tänk på att använda din BMWklubbsrabatt på 10%.
Kovlingen skrev:Gabbe skrev:Tänk på att använda din BMWklubbsrabatt på 10%.
Frågade inne på NorthBike i Sundsvall om rabatt men det hade de ingen aning om ? ?
Är det upp till varje butik att dela ut eller ska alla i klubben ha denna förmån ? ?
adonizz skrev:En fråga: Vad har TOMGÅNGSMOTORN att göra med körning vid låga varv??
Bror Gårdelöf skrev:Jag vill minnas från diverse artiklar, att kunnigt folk hävdar, att en BMW-stånka behöver minst 3 500 rpm (eller om det var 4 000?) för att trivas.
Hmmm... på GS-stånkan är det enda som händer när varvräknaren närmar sig "redline", att motorn för oväsen och vibrerar.Bror Gårdelöf skrev:Om inte annat, så märkte man ju skillnaden, när varvräknaren kom upp i rätt arbetsområde. Då blev det både morr och drag i spisen!
Återgå till F, C & G encylindriga
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst