Hej
Satte på TKC80 med skruvdubb på min K1100LT för några månader sen.
Tog ut den på provtur när det hade snöat ordentligt och bilar hade packat snön så det var spårigt.
Ja ja inte bästa tillfälle! och kanske inte bästa hoj! för första provturen men tänkte uppfylla en dröm : kristallrallyt. Och behövde testat.
Slutade olyckligt med vurpa och brutet nyckelben.
Lärde mig en hel del på den turen och funderade sen när jag körde bil på hur hojen skulle ha uppträtt och vilket spårval man skulle ha gjort om jag satt på hojen.
Blev 6 veckor vila --- från hoj och skidor.
Tog ut hojen i går efter nyckelbens och blåmärkes karrantänen. Och fixning av hojen.
Vart en tur med dubbade tkc80 till Boden ca 4 mil på K1100LT'n, kändes instabil då den "red" på dubben på asfalten.
Skruvade ut dom och åkte hem, en helt annan hoj nästan lika stabil som med touringdäck MEN grus och lera fick en bara att vilja leka och busa. Så nu har jag två busar hojar en allroad K11LT'n och en långtur och krokvägar K12GT med tvärställd motor.
PS: kör några 100 mil på år på grusvägar med touringdäck på touringhojarna. Förutom drygt 100 mil på asfalt, ofta till Italien och åter.