Vinterprojekt: skapa en kunskapsbank om körteknik i "Säkerhe

Vinterprojekt: skapa en kunskapsbank om körteknik i "Säkerhe

Inläggav Josef » 2006-11-20/20:30

Tänkte att vi kunde ägna vintern till att diskutera och analysera körteknik nu när många känner att de behöver något MC-relaterat att göra medan snön faller.
Vi har ju många kunniga forummedlemar som kan hjälpa till med funderingar kring detta oerhört stora område och det känns väl värt att samla ihop kunskapen på ett relativt lättöverskådligt sätt här.

Jag har börjat genom att starta "Körteknik: Tråden om körställning". Ge gärna förslag på vad för andra trådar vi bör ha, några idéer kan vara:

Gaskontroll
Spårval
Bromsteknik
Körställning del2: förflyttning
Styrning
osv.

Alla områden hänger naturligtvis ihop och påverkar varandra men körställning är faktiskt perfekt att börja med så jag väntar lite med att starta något mer.

Synpunkter?
    www.CaliforniaSuperbikeSchool.co.uk
    ----Discover the art of cornering----
Användarvisningsbild
Josef
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2004-04-30/23:18

Inläggav mforsberg » 2006-11-20/20:36

Bra initiativ! Vi får se om körställning utvecklas till körställning del 2 av sig självt. :)

// Magnus
mforsberg
 
Inlägg: 50
Blev medlem: 2005-06-20/08:41

Inläggav Bengt Allevad » 2006-11-20/21:55

Vinterabstinensen räddad:) eller snarare bortblåst;)
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav Marie » 2006-11-21/00:42

GÄÄÄÄÄSP!

Låter som något lika trist och meningslöst som alla GPS diskussioner. Ännu en sektion att bara förstrött ögna i då total sysslolöshet råkar råda. Detta kan ju endast vara av intresse för alla hamsterhjulsälskare (dvs banåkare=roadracingdrömmare). Det är i alla fall inget för mig som bara kör på allmän väg, där jag aldrig befinner mig i närheten av att pressa några gränser, varken vad avser min eller hojens förmåga....
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00


Återgå till Säkerhet och utbildning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst