Intercom: Erfarenhet av Uclears produkter (vs Packtalk Bold)

Intercom: Erfarenhet av Uclears produkter (vs Packtalk Bold)

Inläggav rispalt » 2020-10-12/17:55

Hej,
har haft Cardo Scala Rider G9x sedan 2015, ansågs som en av de bättre då. Kostade därefter och har varit en stor besvikelse. Förutom att den fungerat gräsligt dåligt så är användbarheten miserabel med många knappar och kombinationer som är svår att hantera i traffik. Vi är numera på två motorcyklar så kraven och behovet har ökat med åren.

Nu är G9x avskriven... Vill ha en robust och väl fungerande intercom. Jag har hört och förstått att Packtalk Bold är avsevärt bättre än G9X. Frågan är om Packtalk Bold är "den bästa" just nu?

Jag läste på en del Amerikanska forum där andra varit missnöjd med G9X och många lyfter fram fabrikatet Uclear som ett bättre alternativ. Tycks ganska okänd I Europa (de letar återförsäljare) men återfinnes hos tex louis.ue

Uclear's senaste verkar matcha Packtalk Bold i spec

https://uclear.eu/en/motion-headsets/headsets-comparison-table/8/motion-infinity-bluetooth-audio-system-for-motorcycle-helmets-dual-kit


Uclear har en intressant lösning med infällda små mickar. I test ges den bra betyg, har dock svårt att övertygas att inte en "riktig" mick vid mun är överlägset. Svårt att trolla - men det kanske DE kan:) Trollkarlar finns ju det vet ju alla och det ser onekligen smidigt ut. Den har även "gesture control", oklart för mig huruvida den är praktiskt användbar.

Bäst räckvidd verkar bara Uclear och Cardio tillhandahålla, men helt andra alternativ är också välkommet!

Här är en test av Uclear :
https://www.webbikeworld.com/uclear-motion-6-infinity-communicator-series-part-1

Synpunkter, åsikter och erfarenheter emottages med tacksamhet!

PS.
Hittade en ganska saklig diskussion runt samma spörsmål:
https://advrider.com/f/threads/uclear-vs-sena-for-sound-quality-and-volume.1369611/
DS.
rispalt
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 2015-06-26/18:11

Re: Intercom: Erfarenhet av Uclears produkter (vs Packtalk B

Inläggav BrooklynS » 2020-10-12/18:32

Har inga synpunkter på Uclear men Cardo Packtalk (Bold eller slim efter behag) kan nog anses vara det som gäller om man köper intercom idag.

Det är precis samma enhet, bara det att Slim monteras under hjälmkanten med separat manöverenhet och Bold som en enda enhet utanpå hjälmen. Jag har Slim på min Schuberth C3 Pro och även om det blir lite trångt med manöverenheten pga solskyddsspaken så tycker jag att de större knapparna överväger. Andra gör andra val.

Den stora fördelen är förstås att man bibehåller bakåtkompabiliteten med alla andra Cardo-intercomer vilket innebär att du vips har fyra enheter som kan prata med varandra, samtidigt. Bra till lånehjälmen?
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3704
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst