Airbag-jacka

Airbag-jacka

Inläggav CG Arvidsson » 2020-02-26/18:14

Finns det någon här som har erfarenhet av Helite-Airbagjacka ? Har idag ett Rukka-ställ och en Helite airbagväst. Nu upplever jag detta som lite jobbigt vid pauser och lite osmidigt vid körning. Kan Helite-jackan hålla samma kvalitet som som Rukka,vad gäller slitage och täthet. Sedan finns det ju dom här västarna som man har innanför jackan. Kan man ha dragkedjan ihopkopplad med byxorna då? Sedan gäller det ju att man har koll på att styrenheten är laddad.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00

Re: Airbag-jacka

Inläggav Måns Ulveståhl » 2020-02-26/23:18

Du menar inte airbagväst under vilken jacka som helst hoppas jag?
Jackan måste vara anpassad om airbag ska finnas på insidan.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Airbag-jacka

Inläggav CG Arvidsson » 2020-02-27/09:43

Den väst jag har idag är ju den vanliga Helite som är utanpå Rukka-stället. De här nya västarna,med elektronisk aktivering, bör ju rimligtvis sitta närmast kroppen, med hängslebyxorna utanpå. Då får nog inte byxor och jacka vara för tajta. Därför bör det väl vara optimalt att ha den "insydd" i jackan. Dessutom kommer det upp en rejäl "nackkudde" vid uppblåsning. Det finns en del filmer på youtube om detta. Dessutom börjar tyska försäkringsbolag fundera på vissa premiefördelar vid bruk av dessa västar/jackor med airbag. Då blir det säkert fler som hänger på.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00

Re: Airbag-jacka

Inläggav CG Arvidsson » 2020-02-27/15:33

Nu har även Held,som lär vara ett kvalitetsmärke, kommit med en airbagjacka. Verkar vara genomtänkt. Smakar det,så kostar det. 1200 Euro.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst