Erfarenheter av Polo och Louis

Erfarenheter av Polo och Louis

Inläggav Fredrik Åkesson » 2007-01-25/22:12

Hej
Eftersom mina idéer om Touratech lådor gick åt skogen så funderar jag nu på att beställa plastväskor från någon av av oanstående firmor.Louis tar 356 euro för väskorna och har billig frakt men jag kan inte hitta bagage räckena där.Polo tar 310 Euro och räckena kostar 180 Euro men på Polo´s sida finns det inga fraktpriser angivna och om min dassigt tyska stämmer så står det att man får betala vad tyska posten eller vilka dom nu nyttjar vill ha.Polo lockar ju förstås om man nu bara visste vad frakten landar på.Någon som vet priserna på frakt från Tyskland på nämda paket?
Fredrik
Användarvisningsbild
Fredrik Åkesson
 
Inlägg: 861
Blev medlem: 2006-04-07/21:37

Inläggav Ankan » 2007-01-25/22:38

Fredrik Åkesson;6004 skrev:Hej
Eftersom mina idéer om Touratech lådor gick åt skogen så funderar jag nu på att beställa plastväskor från någon av av oanstående firmor.Louis tar 356 euro för väskorna och har billig frakt men jag kan inte hitta bagage räckena där.Polo tar 310 Euro och räckena kostar 180 Euro men på Polo´s sida finns det inga fraktpriser angivna och om min dassigt tyska stämmer så står det att man får betala vad tyska posten eller vilka dom nu nyttjar vill ha.Polo lockar ju förstås om man nu bara visste vad frakten landar på. Någon som vet priserna på frakt från Tyskland på nämda paket?
Fredrik


Hej.

Du har ju Babelfish. [url="http://babelfish.altavista.com/tr"]http://babelfish.altavista.com/tr[/url]

Det kanske kan hjälpa dig med tyskan.

Men jag skulle vilja titta på Polo´s hemsida. Skulle du vilja vara vänlig o bistå med den ? :D
Ankan
 
Inlägg: 166
Blev medlem: 2005-12-01/01:00

Ca 15 Euro

Inläggav Lars Levén » 2007-01-25/23:20

Jag har för mig att de tar ca 15 Euro, leverans på ca 1 vecka. Inga problem.
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Polo på Nätet

Inläggav Lars Levén » 2007-01-25/23:22

Men jag skulle vilja titta på Polo´s hemsida. Skulle du vilja vara vänlig o bistå med den ?

[url="www.polomotorrad.de"]www.polomotorrad.de[/url]
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Inläggav Marie » 2007-01-26/14:59

Fredrik Åkesson;6004 skrev:Hej
Eftersom mina idéer om Touratech lådor gick åt skogen så funderar jag nu på att beställa plastväskor från någon av av oanstående firmor.Louis tar 356 euro för väskorna och har billig frakt men jag kan inte hitta bagage räckena där.Polo tar 310 Euro och räckena kostar 180 Euro men på Polo´s sida finns det inga fraktpriser angivna och om min dassigt tyska stämmer så står det att man får betala vad tyska posten eller vilka dom nu nyttjar vill ha.Polo lockar ju förstås om man nu bara visste vad frakten landar på.Någon som vet priserna på frakt från Tyskland på nämda paket?
Fredrik


Av vad jag kan utläsa ur §3 Allgemeine Geschäftsbedingungen
Die Versendung von Waren führen wir zuzüglich eines von dem Kunden zu tragenden Versandkostenanteils (einheitliche Versandkostenpauschale Inland EUR 3,95; Österreich und Benelux EUR 7,95; übriges EU-Ausland, Irland UK, Skandinavien, Frankreich, Italien, Spanien EUR 14,95) aus. Bei Nachnahmesendungen wird eine Gebühr von 2,- EUR erhoben. Inlandsbestellungen ohne Mindestbestellwert. Der Mindestbestellwert von Bestellungen aus dem EU-Ausland beträgt EUR 75,00.

gäller en standardfraktkostnad till Skandinavien på 14,95€
(Minsta ordervärde 75€)
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav tommykn » 2007-01-26/18:16

Mc-depån i Staffanstorp http://www.mc-depan.com/ är sedan en tid tillbaka återförsäljare för Louis produkter. Vad jag kan se har de en web-shop, men jag har ingen uppfattning om hur stort det ev. påslaget är i förhållande till tyskarnas priser. Kolla själv, vet jag! :)
BMW F700GS -13
BMW Isetta -55
Rex 98cc -38
Lexus GS450h -09
Toyota MR2 -00
Användarvisningsbild
tommykn
 
Inlägg: 272
Blev medlem: 2000-12-22/01:00

Inläggav Marie » 2007-01-26/18:48

Beträffande Detlev Louis Motorradvertrieb GmBH har jag ju en del erfarenhet, handlar en hel del där.

Nu handlar jag ju inte per postorder, utan över disk, och jag har fått superb service varje gång. Även reklamationer har hanterats på ett föredömligt sätt. Det jag velat ha, men som inte funnits i butikens lager har tagits hem snabbt och elegant, även i de fall jag inte bundit mig för köp, utan bara velat "se, ta och känna" på varan. De butiker jag har erfarenhet av är dels huvudbutiken i Hamburg, men ännu mera filialbutiken i Villach/Österrike.

Mc-Depån upplever jag som oseriösa. Bara en sådan sak som att de begär 100 stockholmspesetas inskickat i kuvert för en Louiskatalog. En katalog som man kan plocka med sig [COLOR="Red"]gratis[/COLOR] i önskat antal vid besök i vilken Louisbutik som helst....... Och prispåslagen för de produkter jag kollat ligger i en klass som jag skulle vilja beteckna som ocker.
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav tommykn » 2007-01-26/19:11

Marie;6067 skrev: (...) prispåslagen för de produkter jag kollat ligger i en klass som jag skulle vilja beteckna som ocker.


Ja, det är vad jag kallar för konsumentupplysning... :D

Tack, Marie, det kan ju knappast missförstås.
BMW F700GS -13
BMW Isetta -55
Rex 98cc -38
Lexus GS450h -09
Toyota MR2 -00
Användarvisningsbild
tommykn
 
Inlägg: 272
Blev medlem: 2000-12-22/01:00

Inläggav Marie » 2007-01-26/20:56

tommykn;6069 skrev:Ja, det är vad jag kallar för konsumentupplysning... :D

Tack, Marie, det kan ju knappast missförstås.


Nej, knappast.

Min personliga uppfattning (och den är som vanligt inte särskilt ödmjuk) är ju att en utlandsrepresentant skall träffa sådana avtal med huvudleverantören att hemtagnings- och hanteringskostnad samt vinst skall rymmas inom den storkundsrabatt man förhandlar sig till, och att den enda prishöjning man bör ta ut från de egna kunderna relativt grundleverantörens konsumentpriser är skillnaden i mervärdesskatt. (i fallet Louis/Mc-depån alltså skillnaden mellan tysk moms 19% och svensk 25%, alltså ett pris 5,042% över det tyska priset. På t.ex ett Abus Buffo Mini bromsskivelås lägger McDepån på 37,5%!!!)

Lyckligtvis har inte Mc-depån ensamrätt för Sverige på Louis sortiment p.s.s. som Touratech i Lidköping för Touratech, utan man kan som svensk fortfarande handla direkt från tyska Louis. (Lyckligtvis - eftersom Touratech i Lidköping också tillämpar sjövilda obefogade påslag på de tyska priserna)
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Polo

Inläggav stahson » 2007-01-27/10:51

Har handlat av POLO ett flertal gånger, och aldrig har de tagit ut någon frakt. Har beställt för minst 300 euro varje gång, om det har någon betydelse vet jag ej. Sedan har de ett clubpoäng system så du får poäng som du kan använda som nästa gång du beställer.
Vissa märkesprylar är samma som på Touringbutiken men polo´s pris är hälften som TB´s
stahson
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 2005-10-28/18:57

Inläggav DustRat » 2007-01-27/19:04

Jag har goda erfarenheter från både Polo och Louis.

De har god service både i butikerna och över telefon. Ringde direkt till Polo (24 timmars service) och de svarade på perfekt engelska. Jag hade några frågor på en motorbåge samt fraktfrågan och de bad att få återkomma. 10 minuter senare ringde de tillbaks! Beställde bågen via deras sajt, betalade med kort och en vecka senare låg prylen hemma på ICA. :p
/Ali Arhan
Användarvisningsbild
DustRat
 
Inlägg: 293
Blev medlem: 1996-03-28/01:00

Inläggav Fredrik Åkesson » 2007-02-18/20:42

Hej
Det slutade med Touratech ändå.Idag har jag roat mig med att sätta dit fästena....
Fredrik
Användarvisningsbild
Fredrik Åkesson
 
Inlägg: 861
Blev medlem: 2006-04-07/21:37


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron