Cardo packtalk bold vs Slim

Cardo packtalk bold vs Slim

Inläggav Haavee » 2020-05-03/19:51

Hej!
Ska köpa intercom till hjälmen och efter att ha kollat lite på vad som finns så har jag fastnat för Cardo Packtalk som finns i två varianter Bold och Slim, Slim versionen sticker ju inte ut så mycket från hjälmen vilket ser snyggare ut men det ser ut som den är svårare att manövrera med handskar på, vad har ni för erfarenheter av dessa två??, all info välkommnas. :)
BMW 1200 GS 2018
Haavee
 
Inlägg: 329
Blev medlem: 2017-03-06/20:20
Ort: D8 Skaraborg.

Re: Cardo packtalk bold vs Slim

Inläggav Ecklesiastik » 2020-05-03/21:58

Haavee skrev:Hej!
Ska köpa intercom till hjälmen och efter att ha kollat lite på vad som finns så har jag fastnat för Cardo Packtalk som finns i två varianter Bold och Slim, Slim versionen sticker ju inte ut så mycket från hjälmen vilket ser snyggare ut men det ser ut som den är svårare att manövrera med handskar på, vad har ni för erfarenheter av dessa två??, all info välkommnas. :)


Har inte Cardo så kan inte utala mig om det. Dock så skulle jag säga att ju mindre som sticker ut från hjälmen ju bättre. Både för turbulens men även för att om du skulle åka omkull skulle intercomen kunna haka fast i nått så man får en vridning i nacken. Jag hade en Cardo förut på min HJC där det stack ut en hel del och det uppfattade jag orsakade mycket turbulens. Efter det har jag bara haft intercommer som varit helt inbyggda i hjälmen
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 682
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping

Re: Cardo packtalk bold vs Slim

Inläggav Magnus Brobeck » 2020-05-04/15:38

Jag har kört med en Cardo Packtalk Bold i ett par år på min C3 Pro och det funkar bra, inga turbulensproblem.

I annan tråd tog jag upp vad som hände med IC från Sena och en Shoei Neotec II vilket blev rena turbulenskatastrofen.

Det är med andra ord säkert helt individuellt i kombinationen av bl.a. hjälm, längd på förararen och mc (vilket kåpglas den har). Jag upplevde Sena som mer slim än Cardo PT så det är inte säkert att det blir bättre, bara annorlunda för att man ändrar den parametern.

MVH Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst