"Super Visor"

"Super Visor"

Inläggav P-O. Gunnar » 2020-06-28/17:23

Skrev tidigare på FB för Riks om mina våndor och erfarenheter om ett tips jag sett på det berömda nätet.
Bakgrunden (kortfattat) var att jag INTE vill köpa 2 nya hjälmar inkl. intercom till mig och min fru, INTE ville laborera med eltejp på valda delar av visiret, utan bara få bort irriterande reflexer från (främst) lågt stående sol. Detta på våra dyrt inköpta Shoei Neotec II med inbyggt intercom.
Därav beställde jag, efter att ha läst och fått tips om "Super-Visor" ett par av dessa kit. Recensionerna var lovande, alla verkade nöjda. Pga. Covid-19 fastnade sändningen en månad i LA, då många flyg var inställda och jag hade valt billigast möjliga frakt (värt att tänka på om ni blir sugna).
Hur som helst, efter denna tid kom äntligen paketet, och jag gick till verket att montera skärmen enl. instruktioner. Min fru ville (baserat på hennes tidigare erfarenheter av mina infall) vänta tills jag testat det hela. Det hela var lite "pilligt", men funkade bra. Man fäster "snäpplås" på ovankant av visiret (höjden går att variera), i vilka man sedan snäpper fast själva skärmen. Fästen kom från 3M som erfarenhetsmässigt gör bra grejor. Farhågor fanns ju om att skärmen inte skulle sitta fast, flyga loss, skapa turbulens m.m. Men allt detta kom på skam. Aerodynamiken verkar väl utprovad, man märker inte att skärmen sitter där! Men den gör sitt jobb och skärmar solen som förväntat. Dessutom verkar turbulens och brus minska. Min fru, (som tidigare meddelats har en inbyggd sund skepsis till mina infall), testade under dagen min hjälm och lämnade tillbaka den med kommentaren "sätt dit en sådan skärm på min hjälm också!"
Skärmen skuggar solen. Skärmen sitter fast (även med uppfällt visir/hakparti). Skärmen ger ingen negativ turbulens eller brus. Så, enl. min mening ett bra köp! Om ni är sugna, gå ihop några. Det blir onödigt dyrt annars med frakt och Postnords avgifter för tulldeklarering. Och om ni vill ha paketet snabbt, välj ett annat fraktsätt än "USPS" (US Postal Service). Dessa har 1,1 i "Cusomers experience", vilket verkar logiskt... ;-)
Bilagor
Helmet4.png
Helmet4.png (75.47 KiB) Visad 1822 gånger
helmet2.png
helmet2.png (68.87 KiB) Visad 1822 gånger
Only a Rider knows why a dog sticks his head out of a car window.
R1250GSA
Användarvisningsbild
P-O. Gunnar
 
Inlägg: 181
Blev medlem: 2010-12-29/17:17

Re: "Super Visor"

Inläggav Bengt-Åke Vestman » 2020-06-28/18:38

Bygger den på att man alltid ska ha visiret nedfällt? Jag kör rätt ofta med öppet visir, står skärmen uppåt då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Yamaha FJR 1300 -11
Vespa Sprint -67
Användarvisningsbild
Bengt-Åke Vestman
 
Inlägg: 396
Blev medlem: 2012-08-07/11:21
Ort: Örnskölsvik

Re: "Super Visor"

Inläggav P-O. Gunnar » 2020-06-28/18:47

Jag kör också ofta med visiret uppfällt. Hittills har det funkat bra. Det blir (eller borde bli) onekligen mer "tryck" på skärmen med uppfällt visir, men "so far so good".
Only a Rider knows why a dog sticks his head out of a car window.
R1250GSA
Användarvisningsbild
P-O. Gunnar
 
Inlägg: 181
Blev medlem: 2010-12-29/17:17


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst